ЕТИКА (лат. ethica < дав.-гр. ήθική, утворене від грец. ήθος — «звичай»)[1] — НАУКА, що вивчає МОРАЛЬ / норми поведінки, звичаї, правила, які регулюють поведінку/

- осуд чи схвалення,

- закони 

- правила

 

 

 

 

 

 

 

НАВІЩО НЕОБХІДО ВИВЧАТИ ЕТИКУ?

 

 

 

Етика допоможе вам усвідомити, що таке дружба і навчить бути щирим другом. Вона підкаже, як уникати сварок, як зажити поваги серед однокласників тощо. Усе перелічене можна узагальнити так: етика навчає, як бути доброю людиною.

- Говории по черзі

- Називати по імені

- Посміхатися

- Щиро слухати

- Поважати

 

 

 

 

 ТЕМА: МОРАЛЬНІ НОРМИ І ПРИНЦИПИ.                         

             ВЧИНОК

 

Підручник ст. 24.

 Ключові поняття:  добро, поведінка, моральні норми, моральний вибір.

 

Завдання: Записати в зошиті: Що таке добро?

 Словникова робота.

  • Норми моралі - правила / особа- особа, особа- суспільство/, вимоги / " не убий" , " не вкради"/, що регулюють поведінку , взаємодію людей
  • Принципи - правила, яких притримується людина / не обманювати, казати правду, не лихословити/
  • Ви́бір — стадія волі, що має на увазі надання переваги 

 

 

Моральна поведінка — це здатність особистості жити в суспільстві, серед людей, встановлювати з ними взаємини в рамках етичних норм, прийнятих в даному суспільстві.

 

 

 

 

 

ЯК РОЗПІЗНАТИ  ПОВЕДІНКУ ЛЮДИНИ?

 

ДОБРО ЧИ ЗЛО?

 

 

 

 

ВІД ЧОГО ЗАЛЕЖИТЬ ДІЯ  ЛЮДИНИ?

 

 

 

 

 

 МОТИВ -  те, що спонукає до дії

 

 

ст. 31

 

 

 

 

Тема: Повага до людини - основа етики

 

Ключові слова:людяність,  повага

 

Повага -  почуття шани,прихильності, що грунтується на визнанні заслуг, позитивних якостей когось.

 

Людяність - віра в можливість людини( ст.37)

Проявляти людяність - допомагати, поважати

 

основні цінності людяності: Людина, свобода,характерні ознаки( вікові, зовнішні,національні), почуття тощо

Золоте правило моралі: Хочеш собі добра - не роби іншим зла.( ст. 39. Іуда)

 

 

ДОМАШНЯ РОБОТА.

Як дотримуватися  правила? ст. 40 (переписати ) Притчу переказувати

 

Мотив -підстава,що спонукає до дії та впливає на наслідки

 

 

  д/з

  Скласти план своєї потреби, мети.

Поміркуйте,що ви хочете отримати... і запишіть  відповідь на запитання.

 

 

 

1.МОТИВ \потреба/- Для чого?Навіщо це мені?

2. ПЛАН  - Що маю зробити? дії, вчинки, почуття

3. ВЧИНОК /дія/ Як виконую? старанно, уважно,добре, відповідально

4. РЕЗУЛЬТАТ -  Що я хочу отримати? Що отримую?

5. Нагорода. Що отримаю?

 

Наприклад:

Я хочу .....Тому що  тоді я......Для цього я буду  вчити..., розвивати... виконувати....

 Я  виконую .... ( щоденно, систематично,старанно...)

 

В результаті я в кінці тижня маю....можу...

За це я отримаю.../отримала/

 

 

 

Намір - важлива оцінка дії.

З якою метою робимо дію?

щоб похвалили, всі помітили, оцінили, для свого розвитку 

для блага інших (героїчні/соціальні/ вчинки, патріотичні вчинки)

Наведіть приклад!

 


робити елементарні добрі вчинки зовсім нескладно. Зробивши добро для іншого, людина не лише робить його щасливим, а й таким чином робить своє життя більш осмисленим та емоційним.

перед тим, як засуджувати вчинки будь-кого, необхідно зрозуміти дійсні причини на це. Наші добрі й погані вчинки завжди повертаються, особливо тоді, коли на це не очікуєш.

все, що ми робимо для оточуючих за законом бумеранга щоразу до нас і повертається.

злі люди не обов'язково погані, вони просто нещасні. Якщо зробити для такої людини щось надзвичайно приємне, то вона стане щасливою, а щасливі люди не роблять поганого іншим!

ВЕЛИКА МЕТА ОСВІТИ-

ЦЕ НЕ ТІЛЬКИ ЗНАННЯ.

А Й ДІЇ"

Герберт Спенсер

"Світова література -

мистецтво само-

вираження

за допомогою слова "

Акутагова Рюноске


"Читають всі, але далеко не всі вміють читати"

                 Ф.Варан

"Коли з'єдналися любов

і майстерність,

можна чекати шедевра. "

Джон Рескін