Інтерпретація художнього тексту - предметна спрямованість свідомості, процес осягнення своєрідності завершеного літературного твору, зафіксованого в тексті сприяє реалізації змістових ліній літературного компоненту державного стандарту, а також розвитку знань, вмінь, навичок гармонійної конкурентноспроможної особистості:
– будувати власну навчальну програму на всіх наступних етапах навчання;
– визначати послідовність навчальних цілей, досягнення яких забезпечить дієвість особистості;
– оцінювати власні ресурси і дефіцити в досягненні цих цілей;
– володіти розвинутою здібністю до пошуку джерел ліквідації дефіцитів.
l Предметні знання що стають інструментальними, тобто учень буде в змозі користуватися ними для того, щоб:
– знаходити взаємозв’язки;
– маніпулювати із складними об’єктами;
– визначати і задавати умови збереження і перетворення об’єктів;
– вирішувати завдання в нестандартних умовах.
l В області розуміння і мислення створити позиційне бачення творів, що вивчаються, а також вміння співвідносити різні твори, їх компоненти, явища і факти, знакові форми.
l В області діяльності розвинути вміння перетворювати власний спосіб дій, що виражається в умінні: будувати ситуацію перевірки суджень;
– домислювати ситуацію дії до повноти умов її виконання; обмежувати судження умовами об’єкта;визначати умови можливостей досягнення результатів та обмеження досягненнь в залежності від умов діяльності.
В області комунікації розвивати здібність до ініціативної організації навчальних та інших форм співпраці, що виражається в умінні:
заохочувати людей до сумісної постановки цілей і їх досягнення;
розуміти і приймати іншу людину, надавати для неї допомогу в досягненні цілей;оцінювати свої і чужі дії у відповідності з цілями, можливостями, завданнями, нормами.