Тести психолого-педагогічної спрямованості (20 хв.)
Психологія
Виберіть одну відповідь із запропонованих (для запитань №1-7):
1. Короткочасний, сильний емоційний вибух; психічний стан, що характеризується зниженням самоконтролю, глибокими переживаннями та яскравими зовнішнімиїх проявами- це:
а) стрес;
б) фрустрація;
в) настрій;
г) агресія;
д) гнів;
е) афект.
За правильну відповідь – 1 бал
2. До числа найбільш давніх понять психології належить поняття:
а) мотиву;
б) особистості;
в) темпераменту;
г) здібностей.
За правильну відповідь – 1 бал
3. Значення грецького слова «psychе», з яким пов’язують назву психології як науки - це
а) темперамент;
б) емоція;
в) інтелект;
г) характер;
д) особистість;
е) душа
За правильну відповідь – 1 бал
4. Які подразники безумовно привертають увагу людини?
а) сила, контраст з фоном, нерухомість, раптовість;
б) раптовість, сила, тривалість, нерухомість;
в) раптовість, сила, зміна положення в просторі, контраст з фоном.
г) сила, монотонність, раптовість, зміна положення в просторі;
За правильну відповідь – 2 бали
5. Вкажіть варіант, в якому перераховані лише невербальні засоби спілкування:
а) акцент, контакт очима, повторення, логічність викладення матеріалу;
б) міміка, жести, тональність голосу, паузи, сміх, спрямованість погляду;
в) експресія обличчя, пози, ритміка, використання різних видів лексики;
г) дотик, ритмічний малюнок, організація простору і часу спілкування, комбінування мовленнєвих оборотів.
За правильну відповідь – 2 бали
6. На відміну від інших пізнавальних процесів цей процес не має особливого змістового наповнення:
а) відчуття;
б) сприйняття;
в) пам’ять;
г) увага.
За правильну відповідь – 2 бали
7. За сучасними психологічними дослідженнями об'єм актуальної свідомості (об’єм уваги, об’єм короткочасного запам’ятовування тощо) оцінюється величиною, що дорівнює:
а) 5±2;
б) 6±2;
в) 7±2;
г) 8±2.
За правильну відповідь – 2 бали
Код роботи
|
8. Із перерахованих характеристик виберіть тільки ті, що стосуються особистісних якостей:
а) темперамент;
б) відвертість;
в) гострота зору;
г) працелюбність;
д) руде волосся;
е) прямолінійність;
є) самовпевненість.
За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 4 бали
9. Встановіть логічні зв'язки (з’єднайте відповідності лініями):
1) сильний урівноважений, рухливий, екстраверт; |
а) меланхолічний |
2) сильний неврівноважений, рухливий, екстраверт; |
б) холеричний |
3) сильний, оптимально збудливий, урівноважений, повільний, інтроверт; |
в) флегматичний |
4) слабкий тип, інтроверт. |
г) сангвінічний |
Максимальна кількість балів – 4 бали, за встановлення кожного правильного зв’язку – 1 бал
10. Встановіть логічні зв'язки (з’єднайте відповідності лініями):
1) Самосвідомість |
а) емоційно насичені оцінки самого себе як особистості, власних здібностей, етичних якостей і вчинків, що є важливим регулятором поведінки; |
2) Самооцінка |
б) психічне явище, усвідомлення людиною себе в якості суб'єкта діяльності, в результаті якої уявлення людини про саму себе складаються в образ «Я»; |
3) Я-концепція |
в)свідома і систематична робота над собою з метою вдосконалення раніше придбаних якостей особистості та формування нових; |
4) Самовдосконалення |
г) динамічна система уявлень людини про саму себе, що включає усвідомлення своїх фізичних, інтелектуальних природних властивостей; самооцінку; суб'єктивне сприйняття, що впливає на власну особистість зовнішніх факторів |
За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 4 бали
11. Встановіть логічні зв'язки (з’єднайте відповідності лініями):
1) Пам'ять; |
а) спрямованість психічної діяльності людини та її зосередженість у певний момент на об'єкті або явищі, які мають для людини певне значення; |
2) Увага; |
б) процес опосередкованого і узагальненого відображення у мозку людини предметів об'єктивної дійсності в їхніх істотних властивостях, зв'язках, відношеннях; |
3) Мислення; |
в) процес прийняття та переробки людиною інформації, що завершується формуванням образів; |
4) Сприйняття; |
г) психічна функція, призначена зберігати, накопичувати і відтворювати інформацію; |
5) Уява; |
д) психічний процес відображення окремих елементарних властивостей дійсності, що безпосередньо впливають на наші органи почуттів; |
6) Відчуття. |
е) здатність людини відтворювати в пам’яті предмети та явища, які вона сприймала коли-небудь раніше, а також створювати нові образи, які раніше вона ніколи не сприймала |
За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 6 балів
12. Встановіть логічні зв'язки (з’єднайте відповідності лініями):
1)Індивід; |
а) сукупність своєрідних психічних особливостей і певних властивостей людини, які характеризують її неповторність і виявляються у рисах характеру, у специфіці інтересів, якостей, що відрізняють одну людину від іншої; |
2) Особа; |
б) суб'єкт взаємовідносин і свідомої діяльності; |
3) Особистість; |
в)окремий організм, який існує самостійно, окрема людина; |
4) Індивідуальність. |
г) суб'єкт соціокультурного життя, суспільна сутність людини, що розкривається в контекстах соціальних відносин, спілкуванні і предметній діяльності. |
За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 4 бали
Код роботи
|
Педагогіка
Виберіть одну правильну відповідь із перелічених,
за правильну відповідь – 2 бали (для запитань №13-23):
13. Демократичний стиль спілкування - це
а) стиль, що характеризується високим ступенем делегування повноважень, ґрунтується на глибокій повазі до особистості;
б) стиль, в якому дитині надається повна самостійність у роботі і в прийнятті рішень;
в) стиль, що ґрунтується на беззаперечному підкоренні дитини та утверджує вплив на неї через командно-наказові методи;
г) стиль, при якому вчитель одноосібно вирішує всі питання, не враховуючи думки дітей.
14. Педагогічний такт – це
а) сукупність раціональних засобів, спрямованих на реалізацію методів і прийомів навчально-виховної роботи;
б) комплекс властивостей вчителя, що забезпечує високий рівень його діяльності;
в) виховна діяльність, спрямована на корекцію неправильних суджень, оцінок, цінностей;
г) почуття міри, дотримання правил порядності, уміння висувати розумні педагогічно обумовлені вимоги до учнів.
15. Нетривалий за часом період розвитку людини, що характеризується бурхливими психологічними змінами – це
а) співвіднесення між метою виховання і результатом;
б) виховний вплив;
в) навчальний рік;
г) вікова криза;
д) віковий період.
16. Із наведених визначень виберіть той варіант, який розкриває поняття «педагогічна культура»:
а) особистісна якість педагога, яка є джерелом його ініціативи;
б) оволодіння педагогічним досвідом;
в) властивість, що забезпечує високий рівень самоорганізації;
г) педагогічно доцільне ставлення педагога до вихованців, дотримання почуття міри в спілкуванні з ними;
д) комплекс знань, умінь та навичок, необхідних педагогу для застосування на практиці.
17. Організація навчання з максимальним урахуванням індивідуальності дитини, створення сприятливих умов для розвитку її духовних цінностей – це
а) виховний вплив;
б) галузь педагогіки;
в) гуманізація навчання;
г) форма організації навчання;
д) дидактика.
18. Процес активного пристосування дитини до вимог навчального закладу – це
а) акселерація;
б) активізація;
в) адаптація;
г) актуалізація;
д) дидактика.
19. Технологія, яка дозволяє поєднувати предметно-пізнавальну діяльність учнів з методами розвитку мислення і ставить за мету виховання творчої особистості, підготовленої до вирішення складних нестандартних завдань в різних областях людської діяльності:
а) урок;
б) дискусія;
в) теорія розв'язання винахідницьких завдань;
г) диспут;
д) актуалізація опорних знань
20. Суспільна функція передачі та засвоєння соціально-ціннісного
Код роботи
|
досвіду поколінь у роботі педагога – це:
а) навчання;
б) освіта;
в) виховання;
г) методика викладання предметів;
д) галузева педагогіка.
21. Внутрішній рушій, що спонукає педагога до професійної діяльності:
а) зміст педагогічної діяльності;
б) операціональна складова педагогічної діяльності;
в)формування творчої особистості учня;
г) методика викладання предмета;
д) мотив педагогічної діяльності;
22. До складу основних функціональних елементів діяльності вчителя відносять:
а) організаційний, комунікативний, гностичний, проектувальний, конструктивний;
б) організаційний, комунікативний, емоційний, конструктивний;
в) комунікативний, гностичний, проектувальний, конструктивний;
г) організаційний, гностичний, проектувальний, активна позиція учня;
д) організаційний, вибірковий, керівний, конструктивний;
23. Прийоми рефлексивного слухання:
а) короткі відповіді, згода слухати, перебивання співрозмовника;
б) з’ясування, перефразування, відбиття почуттів, резюмування;
в) уміння мовчати, уміння не втручатися у розповідь співрозмовника, нейтральні репліки;
г) відбиття почуттів, нейтральні репліки, уміння мовчати, короткі відповіді;
24. Виберіть декілька вірних відповідей на запитання. Видатні діячі української освіти XXстоліття – це:
а) М. Грушевський;
б) Г. Ващенко;
в) П. Могила;
г) А. Макаренко;
д) В. Сухомлинський;
е) Г. Сковорода;
ж) Я. Корчак.
За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість – 4 б.
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
25.Розташуйте потреби людини у визначеній А. Маслоу ієрархії:
Потреби |
№ (розташуйте потреби від 1 до 7) |
а) Потреби в самоактуалізації |
|
б) Соціальні потреби |
|
в) Пізнавальні потреби |
|
г) Потреби в безпеці |
|
д) Потреби в повазі |
|
е) Фізіологічні потреби |
|
ж) Естетичні потреби |
|
За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість – 7 б.