Тести психолого-педагогічної спрямованості (20 хв.)

Психологія

Виберіть одну відповідь із запропонованих (для запитань №1-7):

1. Короткочасний, сильний емоційний вибух; психічний стан, що характеризується зниженням самоконтролю, глибокими переживаннями та яскравими зовнішнімиїх проявами- це:

а) стрес;

б) фрустрація;

в) настрій;

г) агресія;

д) гнів;

е) афект.

За правильну відповідь – 1 бал

 

2. До числа найбільш давніх понять психології належить поняття:

а) мотиву;

б) особистості;

в) темпераменту;

г) здібностей.

За правильну відповідь – 1 бал

 

3. Значення грецького слова «psychе», з яким пов’язують назву психології як науки - це

а) темперамент;

б) емоція;

в) інтелект;

г) характер;

д) особистість;

е) душа

За правильну відповідь – 1 бал

 

4. Які подразники безумовно привертають увагу людини?

а) сила, контраст з фоном, нерухомість, раптовість;

б) раптовість, сила, тривалість, нерухомість;

в) раптовість, сила, зміна положення в просторі, контраст з фоном.

г) сила, монотонність, раптовість, зміна положення в просторі;

За правильну відповідь – 2 бали

 

5. Вкажіть варіант, в якому перераховані лише невербальні засоби спілкування:

а) акцент, контакт очима, повторення, логічність викладення матеріалу;

б) міміка, жести, тональність голосу, паузи, сміх, спрямованість погляду;

в) експресія обличчя, пози, ритміка, використання різних видів лексики;

г) дотик, ритмічний малюнок, організація простору і часу спілкування, комбінування мовленнєвих оборотів.

За правильну відповідь – 2 бали

 

6. На відміну від інших пізнавальних процесів цей процес не має особливого змістового наповнення:

а) відчуття;

б) сприйняття;

в) пам’ять;

г) увага.

За правильну відповідь – 2 бали

 

7. За сучасними психологічними дослідженнями об'єм актуальної свідомості (об’єм уваги, об’єм короткочасного запам’ятовування тощо) оцінюється величиною, що дорівнює:

а) 5±2;

б) 6±2;

в) 7±2;

г) 8±2.

За правильну відповідь – 2 бали

Код роботи

 

 

 

8. Із перерахованих характеристик виберіть тільки ті, що стосуються особистісних якостей:

а) темперамент;

б) відвертість;

в) гострота зору;

г) працелюбність;

д) руде волосся;

е) прямолінійність;

є) самовпевненість.

За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 4 бали

 

9. Встановіть логічні зв'язки (з’єднайте відповідності лініями):

1) сильний урівноважений, рухливий, екстраверт;

а) меланхолічний

2) сильний неврівноважений, рухливий, екстраверт;

б) холеричний

3) сильний, оптимально збудливий, урівноважений, повільний, інтроверт;

в) флегматичний

4) слабкий тип, інтроверт.

г) сангвінічний

Максимальна кількість балів – 4 бали, за встановлення кожного правильного зв’язку – 1 бал

 

10. Встановіть логічні зв'язки (з’єднайте відповідності лініями):

1) Самосвідомість

а) емоційно насичені оцінки самого себе як особистості, власних здібностей, етичних якостей і вчинків, що є важливим регулятором поведінки;

2) Самооцінка

б) психічне явище, усвідомлення людиною себе в якості суб'єкта діяльності, в результаті якої уявлення людини про саму себе складаються в образ «Я»;

3) Я-концепція

в)свідома і систематична робота над собою з метою вдосконалення раніше придбаних якостей особистості та формування нових;

4) Самовдосконалення

г) динамічна система уявлень людини про саму себе, що включає усвідомлення своїх фізичних, інтелектуальних природних властивостей; самооцінку; суб'єктивне сприйняття, що впливає на власну особистість зовнішніх факторів

За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 4 бали

 

11. Встановіть логічні зв'язки (з’єднайте відповідності лініями):

1) Пам'ять;

а) спрямованість психічної діяльності людини та її зосередженість у певний момент на об'єкті або явищі, які мають для людини певне значення;

2) Увага;

б) процес опосередкованого і узагальненого відображення у мозку людини предметів об'єктивної дійсності в їхніх істотних властивостях, зв'язках, відношеннях;

3) Мислення;

в) процес прийняття та переробки людиною інформації, що завершується формуванням образів;

4) Сприйняття;

г) психічна функція, призначена зберігати, накопичувати і відтворювати інформацію;

5) Уява;

д) психічний процес відображення окремих елементарних властивостей дійсності, що безпосередньо впливають на наші органи почуттів;

6) Відчуття.

е) здатність людини відтворювати в памяті предмети та явища, які вона сприймала коли-небудь раніше, а також створювати нові образи, які раніше вона ніколи не сприймала

За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 6 балів

 

12. Встановіть логічні зв'язки (з’єднайте відповідності лініями):

1)Індивід;

а) сукупність своєрідних психічних особливостей і певних властивостей людини, які характеризують її неповторність і виявляються у рисах характеру, у специфіці інтересів, якостей, що відрізняють одну людину від іншої;

2) Особа;

б) суб'єкт взаємовідносин і свідомої діяльності;

3) Особистість;

в)окремий організм, який існує самостійно, окрема людина;

4) Індивідуальність.

г) суб'єкт соціокультурного життя, суспільна сутність людини, що розкривається в контекстах соціальних відносин, спілкуванні і предметній діяльності.

За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 4 бали

Код роботи

 

 

 

Педагогіка

 

Виберіть одну правильну відповідь із перелічених,

за правильну відповідь – 2 бали (для запитань №13-23):

 

13. Демократичний стиль спілкування - це

а) стиль, що характеризується високим ступенем делегування повноважень, ґрунтується на глибокій повазі до особистості;

б) стиль, в якому дитині надається повна самостійність у роботі і в прийнятті рішень;

в) стиль, що ґрунтується на беззаперечному підкоренні дитини та утверджує вплив на неї через командно-наказові методи;

г) стиль, при якому вчитель одноосібно вирішує всі питання, не враховуючи думки дітей.

 

14. Педагогічний такт – це

а) сукупність раціональних засобів, спрямованих на реалізацію методів і прийомів навчально-виховної роботи;

б) комплекс властивостей вчителя, що забезпечує високий рівень його діяльності;

в) виховна діяльність, спрямована на корекцію неправильних суджень, оцінок, цінностей;

г) почуття міри, дотримання правил порядності, уміння висувати розумні педагогічно обумовлені вимоги до учнів.

 

15. Нетривалий за часом період розвитку людини, що характеризується бурхливими психологічними змінами – це

а) співвіднесення між метою виховання і результатом;

б) виховний вплив;

в) навчальний рік;

г) вікова криза;

д) віковий період.

 

16. Із наведених визначень виберіть той варіант, який розкриває поняття «педагогічна культура»:

а) особистісна якість педагога, яка є джерелом його ініціативи;

б) оволодіння педагогічним досвідом;

в) властивість, що забезпечує високий рівень самоорганізації;

г) педагогічно доцільне ставлення педагога до вихованців, дотримання почуття міри в спілкуванні з ними;

д) комплекс знань, умінь та навичок, необхідних педагогу для застосування на практиці.

 

17. Організація навчання з максимальним урахуванням індивідуальності дитини, створення сприятливих умов для розвитку її духовних цінностей – це

а) виховний вплив;

б) галузь педагогіки;

в) гуманізація навчання;

г) форма організації навчання;

д) дидактика.

 

18. Процес активного пристосування дитини до вимог навчального закладу – це

а) акселерація;

б) активізація;

в) адаптація;

г) актуалізація;

д) дидактика.

 

19. Технологія, яка дозволяє поєднувати предметно-пізнавальну діяльність учнів з методами розвитку мислення і ставить за мету виховання творчої особистості, підготовленої до вирішення складних нестандартних завдань в різних областях людської діяльності:

а) урок;

б) дискусія;

в) теорія розв'язання винахідницьких завдань;

г) диспут;

д) актуалізація опорних знань

20. Суспільна функція передачі та засвоєння соціально-ціннісного

Код роботи

 

 

 

досвіду поколінь у роботі педагога – це:

а) навчання;

б) освіта;

в) виховання;

г) методика викладання предметів;

д) галузева педагогіка.

 

21. Внутрішній рушій, що спонукає педагога до професійної діяльності:

а) зміст педагогічної діяльності;

б) операціональна складова педагогічної діяльності;

в)формування творчої особистості учня;

г) методика викладання предмета;

д) мотив педагогічної діяльності;

 

22. До складу основних функціональних елементів діяльності вчителя відносять:

а) організаційний, комунікативний, гностичний, проектувальний, конструктивний;

б) організаційний, комунікативний, емоційний, конструктивний;

в) комунікативний, гностичний, проектувальний, конструктивний;

г) організаційний, гностичний, проектувальний, активна позиція учня;

д) організаційний, вибірковий, керівний, конструктивний;

 

23. Прийоми рефлексивного слухання:

а) короткі відповіді, згода слухати, перебивання співрозмовника;

б) з’ясування, перефразування, відбиття почуттів, резюмування;

в) уміння мовчати, уміння не втручатися у розповідь співрозмовника, нейтральні репліки;

г) відбиття почуттів, нейтральні репліки, уміння мовчати, короткі відповіді;

 

24. Виберіть декілька вірних відповідей на запитання. Видатні діячі української освіти XXстоліття – це:

а) М. Грушевський;

б) Г. Ващенко;

в) П. Могила;

г) А. Макаренко;

д) В. Сухомлинський;

е) Г. Сковорода;

ж) Я. Корчак.

За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість – 4 б.

 

7

6

5

4

3

2

1

25.Розташуйте потреби людини у визначеній А. Маслоу ієрархії:

Потреби

№ (розташуйте потреби

від 1 до 7)

а) Потреби в самоактуалізації

 

б) Соціальні потреби

 

в) Пізнавальні потреби

 

г) Потреби в безпеці

 

д) Потреби в повазі

 

е) Фізіологічні потреби

 

ж) Естетичні потреби

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість – 7 б.

ВЕЛИКА МЕТА ОСВІТИ-

ЦЕ НЕ ТІЛЬКИ ЗНАННЯ.

А Й ДІЇ"

Герберт Спенсер

"Світова література -

мистецтво само-

вираження

за допомогою слова "

Акутагова Рюноске


"Читають всі, але далеко не всі вміють читати"

                 Ф.Варан

"Коли з'єдналися любов

і майстерність,

можна чекати шедевра. "

Джон Рескін