Колегія МОН. 26 травня 2017 р.
Оновлення програм 5-9 класів у 2017 р.
Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року.Схвалена розпорядженням КМУ від 14.12.16 №988-р
Як реалізувати зміни?
Від предметоцентризму до дитиноцентризму
По-перше, необхідно змістити акценти у меті навчання. Кожна програма містить власну мету і завдання. Варто мати єдину мету базової освіти, а в навчальній програмі опис механізму її досягнення засобами відповідного предмета. У такому разі головним стає учень, який навчається, а не предмет, якому навчають.
Формування ключових компетентностей:Кожен навчальний предмет має формувати не лише суто предметну компетентність, а й вносити свій вклад у формування ключових.
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами 2. Спілкування іноземними мовами 3. Математична компетентність 4. Основні компетентності у природничих науках і технологіях 5. Інформаційно-цифрова компетентність 6. Уміння вчитися впродовж життя 7. Ініціативність і підприємливість 8. Соціальна та громадянська компетентності 9. Обізнаність та самовираження у сфері культури 10. Екологічна грамотність і здорове життя.
Наскрізні змістові лінії:відбивають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання і виховання учнів. спільні для всіх навчальних предметів, є засобом інтеграції навчального змісту, корелюються з ключовими компетентностями, опанування яких забезпечує формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях.
Екологічна безпека та сталий розвиток
• Громадянська відповідальність
• Здоров'я і безпека
• Підприємливість та фінансова грамотність
Очікувані результати навчання
Знаннєвий компонент
• Діяльнісний компонент
• Ціннісний компонент
Навчальні програми націлені на результат. Формулювання очікуваних результатів навчання займає перше місце у порівнянні із формулюванням змісту навчального матеріалу, і містити не лише знаннєві компоненти, а й компетентнісні.
Оновлені навчальні програми
відповідають на виклики сьогодення,
• зрівноважують знанєвий і компетентнісний компоненти змісту освіти,
• є інструментом для запровадження інноваційних методик навчання,
• є функціональним документом для учнів, батьків і вчителів у пошуку відповіді на запитання «Для чого це потрібно вивчати»?