Аналіз епічного твору

1. Загальні питання

1.Назва твору, ім`я автора

2. Рік написання та публікації

3. Історія написання

4. Кому присвячений, чому саме

ІІ. Зміст художнього твору

1. Тематика (відображає реальність)

2. Ідея (виявляє авторську позицію в оцінці життєвих реалій): а) авторські оцінки; б) авторський ідеал; в) пафос твору: • героїчний, •трагічний,• драматичний, • сентиментальний, • романтичний, • гумористичний, • сатиричний та ін.

3. Проблема (порушує питання)

4. Конфлікт

ІІІ. Художня форма – система засобів і прийомів, за допомогою яких втілюється зміст

1. Родово-жанрова форма

2. Композиція (частини, розділи, пролог, епілог) композиційні прийоми: - повтор, - протиставлення, - кумуляція (накопичення епізодів умовно пов`язаних між собою), - посилення (повтор однопланових деталей і образів, кожний наступний із яких перевищує попередній), - монтаж (розміщення поряд однопланових деталей і образів, які самі собою не несуть важливої інформації, але, сусідуючи, утворюють нову смислову єдність)

2.1. Сюжет, елементи сюжету (експозиція, зав`язка, розвиток дій, кульмінація, розв`язка)

2.2. Етапи розвитку конфлікту 2.3. Позасюжетні елементи - назва, епіграф, вставні епізоди; - художнє обрамлення(сцени, якими починається і закінчується твір, доповнюючи його і надаючи додаткового значення); - ліричні відступи,описи 2.4. Система образів (головні/другорядні/епізодичні; персонажі можуть:протиставлятися, бути “двійниками”, мати паралельні долі, мати долі, що перехрещуються. Навколо центральних персонажів відбувається групування інших учасників конфлікту. Протистояння груп персонажів зумовлює етапи розвитку конфлікту у творі) 2.5. Форми зображення дійсності: а) розповідь(від першої особи, авторська, невласне пряма); Розповідь містить у собі: - опис: пейзаж, портрет, інтер`єр - роздум (пряма авторська оцінка того, що відбувається) - характеристика (опис+роздум) б)висловлювання персонажів: - діалог, - монолог, - полілог

3. Художні деталі (зображальні та виражальні подробиці): - зовнішні (портретні, пейзажні, речові) - психологічні (думки, почуття, переживання) - подробиці (описують предмет з різних сторін) - символи (мають конкретний і абстрактний плани; містять у собі певне узагальнення, прихований смисл, підтекст)

4. Хронотоп твору (художній час і простір)

4.1. Художній час - фабульний ( події відбулись у часовій послідовності) - оповідально-розповідний (про події повідомив оповідач) - сюжетний (як, у якому порядку події зображені у творі) - проспекції (погляд у майбутнє) і ретроспекції (звернення до минулого)

4.2. Художній простір (змалювання подій, що відбуваються одночасно в різних місцях; вигадування неіснуючих просторових моделей)

5. Мова художнього твору - своєрідність слововживання загальнонародної мови (активність включення синонімів, антонімів, омонімів, історизмів, архаїзмів, неологізмів, варваризмів, професіоналізмів): - прийоми образності - тропи: епітети, метафори, порівняння, алегорія, метонімія, іронія, гіпербола; фразеологізми:прислів`я, приказки, крилаті слова; евфонія: асонанс, алітерація - синтаксичні фігури - риторичні питання, звернення, вигуки, повтори, антитези, інверсії ІV. Культорологічні питання

1. Синтез мистецтв, що спостерігається у творі

2. Наявність українознавчих аспектів 3. Культурологічне оточення (культурно-мистецькі події цього часу)

4. Думки митців та критиків

5. Власна думка про твір 

ВЕЛИКА МЕТА ОСВІТИ-

ЦЕ НЕ ТІЛЬКИ ЗНАННЯ.

А Й ДІЇ"

Герберт Спенсер

"Світова література -

мистецтво само-

вираження

за допомогою слова "

Акутагова Рюноске


"Читають всі, але далеко не всі вміють читати"

                 Ф.Варан

"Коли з'єдналися любов

і майстерність,

можна чекати шедевра. "

Джон Рескін