ПРОЕКТНИЙ БЛОК

 

 

 

 

 

КОНСТИТУЦІЯ

АСОЦІАЦІЇ ДИТЯЧИХ ІНІЦІАТИВ

7- Б КЛАСУ

 

Рада лідерів Асоціації Дитячих Ініціатив 7-Б класу

 від імені всіх учнів класу,

висловлюючи їх волю та інтереси, спираючись на основні демократичні принципи учнівського самоврядування, дбаючи про більш повну реалізацію права учнів на освіту та розвиток внутрішнього світу, усвідомлюючи відповідальність перед власною совістю попередніми, нинішнім та прийдешніми поколіннями учнів школи,

приймає цю Конституцію –

Основний Закон учнівського самоврядування класу.

 

 

ЗМІСТ

 

1.Розділ І.Загальні засади.

2.Розділ ІІ. Права,свободи та обов’язки

3.Розділ ІІІ. Рада Асоціації Дитячих Ініціатив класу.

4.Розділ ІУ. Голова учнівської Ради Асоціації Дитячих Ініціатив класу.

5. Розділ У. Заступник голови учнівської Ради Асоціації Дитячих Ініціатив класу.

6. Розділ VІ. Центри Учнівської Ради Асоціації Дитячих Ініціатив.

7.Розділ УІІ. Класні збори.

8.Розділ УІІІ.Педагогічний колектив і Учнівська Рада Асоціації Дитячих Ініціатив 7-Б класу.

9. Розділ ІХ. Прикінцеві положення.

 

                                                                  Розділ І

ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ

Стаття 1. Асоціація Дитячих Ініціатив – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму. 

Стаття 2. Асоціація Дитячих Ініціатив має двоступеневу  структуру: загальношкільну і класну, з чітким взаємозв’язком органів учнівського самоврядування класів із загальношкільними, тобто перші підпорядковуються останнім, а педагогічний колектив школи здійснює консультативне педагогічне керівництво органами учнівського самоврядування обох рівнів.

Стаття 3. Положення Конституції повинні виконуватись як у стінах  школи так і за її межами, якщо це не суперечить українському законодавству та нормативним документам ліцею

Стаття 4. Учень, його освіта, здоров'я, честь і гідність, безпека визнаються в ліцеї найвищою соціальною цінністю.

Стаття 5.  Конституція учнівського самоврядування має найвищу силу серед актів учнівського самоврядування. Всі нормативні акти приймаються на основі Конституції і повинні відповідати їй.

Стаття 6. Символами учнівського самоврядування є символи  ліцею – прапор, герб гімн.

 

 

Розділ ІІ

Права, свободи та обов'язки

 Стаття 7. Усі учні є вільні і рівні у своїй гідності та правах.

Стаття 8.Права і свободи учня, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Стаття 9. Кожний учень має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших учнів, та має обов'язки перед громадськістю ліцею.

Стаття 10. Учні мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Стаття 11. Кожен має право на повагу до його гідності. Ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню.

Стаття 12.  Кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань.

Стаття 13. Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання.

 

 

Стаття 14. Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів учнівського самоврядування, та посадових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь.

Стаття 15. Кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу.

Стаття 16. Учням гарантується свобода літературної, художньої, наукової і технічної творчості, моральних інтересів, що виникають у зв'язку з різними видами інтелектуальної діяльності.

Стаття 17. Права і свободи учня захищаються. Кожному гарантується право на оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів учнівського самоврядування у шкільної адміністрації.

Стаття 18. Кожному гарантується право знати свої права і обов'язки. Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки учнів, мають бути доведені до відома всіх учнів. Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки учнів, не доведені до їх відома у порядку, встановленому законом, є не чинними.

Стаття 19. Ніхто не зобов'язаний виконувати нечесні розпорядження чи накази.

Стаття 20. Кожен учень зобов'язаний:

-  додержуватися Конституції та нормативних актів, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших учнів.

 

-   любити Україну, свій край, добром і турботою оточувати їх;

-   до батьків ставитися з повагою, слухати їхні поради;

-   для людей бути корисним;

-   бути вірним товаришем, допомагати в біді;

-   створювати красу, охороняти природу.

 

Розділ ІІІ

Рада Асоціації Дитячих Ініціатив класу

Стаття 21. Рада Асоціації Дитячих Ініціатив класу  – найвищий виконавчий орган учнівського самоврядування, робота якого спрямована на розвиток учнівської ініціативи, дисципліни  та особливостей у відповідності до задоволення своїх потреб та інтересів.

Стаття 22.Рада Асоціації Дитячих Ініціатив класу обирається на загальних зборах і підзвітна їм один навчальний рік.

Стаття 23. Рада Асоціації Дитячих Ініціатив класу складається з представників (голів) центрів АДІ класу.

Стаття 24. До членів Учнівської Ради входять голова, заступник, голови центрів.

Стаття 25. Засідання Учнівської Ради проводиться не рідше два рази на місяць.

Стаття 26. При виникненні проблем, які потребують негайного вирішення, учнівська рада засідає частіше.

 

 

 

Стаття 27. Час, місце проведення і повістка засідання Учнівської Ради оголошуються головою як мінімум за 3 дні до його проведення.

Стаття 28. Учнівська Рада є дієздатною, якщо на засіданні присутні не менше 50%+1 член її повного складу.

Стаття 29. Рішення Учнівської Ради ухвалюються відкритим голосуванням простою більшістю голосів.

Стаття 30. Рішення учнівської ради заслуховуються на зборах. На збори виносяться питання: звіти , повідомлення про діяльність класу,ліцею, застосування методів заохочення та покарання, що до конкретних вчинків, проведення підсумків, щодо справ, які відбувалися в класі,ліцеї.

 

Розділ ІV

Голова учнівської Ради Асоціації Дитячих Ініціатив

Стаття 31.  Голова Учнівської Ради є гарантом прав учнів, визначених законами.

Стаття 32.  Кандидати на Голову Учнівської Ради висуваються як групою учнів, так і шляхом самовисування;

Стаття 33.  Голова Учнівської Ради обирається таємним голосуванням у визначений парламентом день в присутності класного керівника;

Стаття 34.  Голова Учнівської Ради обирається простою більшістю голосів учнів класів школи шляхом таємного голосування, терміном на один рік;

Стаття 35.  Право бути обраним має кожен учень класу;

Стаття 36.  Голова Учнівської Ради приступає до своїх обов’язків на наступний день  після відкритого оголошення результатів виборів.

Стаття 37.  Голова уповноважений:

-  здійснювати загальний контроль за виконавською дисципліною;

- координувати роботу комітетів;

-  проводити засідання  Ради;

-  формувати ініціативні групи для вирішення певних завдань;

-  представляти Асоціацію Дитячих Ініціатив на вищих рівнях;

-  призначати керівників проектів;

-    у будь-який момент узяти під особистий контроль будь-який з проектів, що проводяться членами центрів АДІ;

-  зажадати від членів АДІ звіт про виконану роботу;

- нести звіт про роботу АДІ класу перед класним керівником та батьками;

- призначати час засідань Ради АДІ;

-  бути ініціатором обговорення якого-небудь питання.

Стаття 38.  Голова має право

-   вирішального голосу (у разі розділення голосів «за і проти» порівну) на голосуванні  Ради АДІ;

-  бути присутнім на засіданні педагогічної Ради школи, виступати на захист учнів школи.

 

 

 

Розділ V

Заступник голови учнівської Ради

Асоціації Дитячих Ініціатив

Стаття 39.  Заступник голови  Ради АДІ здійснює роботу по активізації діяльності центрів, контролює виконання  рішень засідань  Ради, є керівником класного інформаційного агентства, планує його роботу, здійснює оформлення матеріалів.

Стаття 40. У відсутності голови АДІ, володіє всіма повноваженнями останнього.

Стаття 41.  Рішення, прийняті заступником під час відсутності голови, можуть бути змінені останнім протягом 7 календарних днів.

 

Розділ VІ

Центри Учнівської Ради

Асоціації Дитячих Ініціатив:

Стаття 42. Кількість та перелік центрів встановлюється Радою АДІ в залежності від потреб самоуправління.

Стаття 43. Кожен центр складається з 4-5 чоловік: радник центру, його заступник та члени.

Стаття 44. Радник комітету звітує на засіданні  Ради АДІ. Систематично проводить роботу і подає заступникові голови  Ради АДІ інформацію про її виконання. 

Стаття 45. До основних центрів  Ради АДІ входять:

Центр «Феміда» внутрішніх справ та юстиції

 

Центр охорони здоров’я та спорту

Центр «Мистецька вітальня»

Центр «МаХсімум»

Центр екології та праці 

Центр освіти «Знання» 

Центр зовнішніх відносин Милосердя»

Стаття 46.  Центр «Феміда» внутрішніх справ та юстиції :

- пропаганда правових знань;

- збереження майна;

- сприяння підвищенню рівня культури поведінки;

- виховання в ліцеїстів свідомої дисципліни;

- підтримання порядку в класі, школі;

-  здійснення контролю за відвідуванням  школи учнів з неблагонадійних родин та учнів схильних до правопорушень;

- контроль чергування по школі та висвітлення результатів чергування;

- пропагує норм і правил культурної  поведінки в громадських місцях .

Стаття 47. Центр екології, праці та краєзнавства :

-  залучення учнів до участі в екологічних акціях;

- садіння дерев, кущів і квітів, робота по розбивці садів, парків; посадка дерев на честь видатних випускників.

-  робота з виявлення джерел забруднення навколишнього середовища;

-  пропаганда серед учнів господарності та економності;

 

Стаття 48.  Центр зовнішніх відносин «Милосердя»:

- встановлення дружніх стосунків з колективами сусідніх шкіл;

- допомога адміністрації школи у встановленню стосунків з підприємствами, фірмами щодо благодійної діяльності на користь школи.

Стаття 49.  Центр культури «Мистецька вітальня»:

-  проведення культурно-масових справ, організація шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіл між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;

- встановлення зв’язків з Будинком культури, Будинком дитячо-юнацької творчості, музеями;

-  вивчення побажань учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, проведення запису в гуртки.

- організація проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

Стаття 50.  Центр освіти «Знання» :

- організація допомоги учням, які мають незадовільні оцінки;

- залучення учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;

-  допомога вчителям в організації тематичних вечорів;

-  участь в обладнанні навчальних кабінетів, організації виготовлення посібників, дидактичного і роздаткового матеріалу, облік і збереження обладнання;

 

 

- проведення  заходів, направлених на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників). 

Стаття 51.  Центр охорони здоров’я та спорту:

-  проведення спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів;

-  пропаганда здорового способу життя;

-  здійснення нагляду за фізичною формою учнів та станом здоров’я.

Стаття 52. Центр  «МаХсимум» :

- забезпечення необхідною інформацією;

- висвітлення роботи АДІ та життя класного колективу у засобах масової інформації та на сторінках Інтернету;

- налагодження шляхів отримання інформації про оголошені конкурси, семінари і конференції, фестивалі, свята, місце та умови їх проведення;

- налагодження зв’язків та співпраці з редакціями газет, жур­налів, радіо- та телепрограм для дітей і учнівської молоді . 

 

Розділ VІІ

Класні збори

Стаття 53. Класні  збори – найвищий виконавчий орган, який збирається в міру потреби, але не рідше одного разу на місяць .

Стаття 54.  На зборах розглядаються питання, що стосуються життя класу: планування роботи , заохочення і покарання

 

 

окремих учнів, обговорення діяльності класу, шляхи покращання роботи та інше .

Стаття 55. На класні збори можуть бути запрошені  батьки, вчителі, інші члени учнівської ради .

Стаття 56. Класні збори можуть вносити пропозиції, які повинні розглядатися на засіданнях учнівської ради, з повідомленням про своє рішення  на лінійці.

Стаття 57. Головою зборів є староста класу.

Стаття 58. Староста класу – це учень, що слідкує за дотриманням учнями, викладачами та працівниками школи законів в межах класу, сприяє організації життя класного колективу.

Стаття 59. Старосту обирає класний колектив або призначає класний керівник.

Стаття 60. Староста звітується перед класним колективом, класним керівником, адміністрацією школи.

Розділ VІІІ

Педагогічний колектив і Учнівська Рада

 Асоціації Дитячих Ініціатив 10-Б класу

Стаття 61. Педагогічний колектив надає допомогу АДІ у згуртуванні  класного колективу, розвитку активної громадської позиції та ініціативи учнів, їхніх творчих здібностей.

 

 

 

 

Стаття 62. Класний керівник всебічно сприяє роботі АДІ, надає допомогу у плануванні, аналізі, корекції та підбитті підсумків роботи АДІ.

Стаття 63.  Голова методичного об’єднання класних керівників та кожен вчитель - предметник координує роботу АДІ класу та її лідера, дає рекомендації щодо поліпшення роботи, надає допомогу у плануванні, аналізі, корекції та підбитті підсумків.

Стаття 64. Класний керівник здійснює педагогічне керування центром розвитку учнів і координує роботу центру та його лідера, дає рекомендації щодо поліпшення роботи, надає допомогу в плануванні, аналізі, корекції та підбитті підсумків.

 

Розділ ІХ

Прикінцеві положення

Стаття 65. Конституція не може бути змінена, якщо зміни передбачають скасування чи обмеження прав і свобод учнів або якщо вони протирічать Законам України та внутрішнім нормативним актам школи.

Стаття 66.  Конституція набуває чинності з дня її прийняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОЕКТНИЙ БЛОК

 

 

 

 

СТАТУТ

УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Асоціації Дитячих Ініціатив 7- Б класу

 

 

Правління учнівського самоврядування, від імені учнів,

виражаючи суверенну волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини – учня, та гідних умов її життя,

піклуючись про зміцнення учнівського самоврядування в школі,

прагнучи розвивати і зміцнювати демократію у суспільстві,

усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів,

приймає цей Статут –

основний закон учнівського самоврядування

Асоціації Дитячих Ініціатив 10-Б класу

«НВК,СЗОШ,ліцею «Успіх»

 

 

СТАТУТ

 

Розділ І

Загальні засади

Стаття 1.Асоціація Дитячих ініціатив  класу – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.

Стаття 2.Асоціація Дитячих ініціатив  класу є організацією, що складається з людей, створена людьми і для людей, а учні є людьми!

Стаття 3.Асоціація Дитячих ініціатив  класу сприятиме покращенню рейтингу учнів класу.

Стаття 4.Символом Асоціації Дитячих ініціатив  класу є гімн,герб,прапор ліцею.

Стаття 5.Учнівське самоврядування відповідає чітко визначеній структурі .

 

Розділ 2

Права, свободи, обов’язки.

Стаття 1.Кожен, хто навчається в школі, має право:

-           

 

-          діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободи інших;

-          подати свою пропозицію правлінню Асоціації Дитячих ініціатив  класу, висувати кандидатуру, а також самовисуватися і бути обраним в будь-якій  орган класу,школи;

-          брати участь в будь-яких сферах шкільного життя, ініцюювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки);

-          ставити питання про поведінку учня  класу, якщо той своїм діями порушує закони класу,школи;

-          вибирати профіль навчання, факультативи і додаткові заняття, мистецькі гуртки, студії;

-          не з’явитися на урок тільки за домовленістю з учителем або директором школи;

-          вимагати, щоб урок закінчувався відразу після дзвінка на перерву.

Стаття 2.Кожен учень зобов’язаний:

-          пройти курс навчання в школі;

-          подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;

-          виконувати вимоги вчителя по підготовці до уроків;

-          дотримуватись норм статуту та законів школи.

Стаття 3.Положення про суд честі.

Захист честі і гідності учнів, викладачів і працівників школи покладається на суд честі.

           

 

Суд честі обирається учнями  в класі. Склад суду затверджується класним керівником.

            Суд розглядає заяви подавачів не пізніше як через тиждень від дня подачі. Термін давності – 2 тижня від дня події.

            Справа розглядається в присутності обох сторін, за згодою подавача може розглядатися гласно.

            Якщо звинувачений не з’являється на суд без поважних причин, то справа розглядається без нього, а про рішення суду його повідомляє один із суддів.

            Якщо заява подавача стосується педагога чи працівника школи, суд приймає рішення про переговори суду з тим, кого стосується заява, або з директором чи його заступником.

            Звинувачений має право вимагати свідків ( 2 осіб), звертатися до  Голови Асоціації Дитячих ініціатив  класу про перегляд справи.

            Суд слідкує за тим , щоб справ велася коректно.

            Суд має право винести наступні рішення:

-          примирення сторін;

-          вибачення;

-          публічне вибачення;

-          попередження про виключення з школи;

-          недовіра викладачу чи працівнику школи.

Рішення суду публікується і в разі необхідності доводиться до відома директора, повідомляється на педагогічній раді.

 

 

Стаття 4.Повноваження Голови Асоціації Дитячих ініціатив  класу. Голова Асоціації Дитячих ініціатив  класу:

-      планує і веде збори Асоціації Дитячих ініціатив  класу ( чи призначає ведучих);

-          розповідає завдання між членами Асоціації Дитячих ініціатив  класу;

-          співпрацює з  класним керівником та  лідером АДІ ліцею;

-          виконує функцію зв’язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою;

-          є лідером!

Стаття 5.Повноваження заступника голови АДІ

-          є його правою рукою;

-          за відсутності голови виконує його обов’язки;

-          очолює сектор;

-          допомагає голові виконувати його обов’язки;

-          щохвилини готовий перейняти обов’язки голови.

Стаття 6. Повноваження членів Асоціації Дитячих Ініціатив:

1.      Керують роботою окремих центрів.

2.      Особисто відповідають за основні напрямки роботи Самоврядування, наприклад:

-          міжшкільні контакти;

-          контакти з органами місцевого самоврядування;

-          класний прес-центр;

-           

-          телефони довіри.

3.      Збирають ідеї учнів  класу стосовно роботи самоврядування і представляють їх на засіданні АДІ.

4.      Представляють звіти стосовно   роботи центрів.

Стаття 7. Про захист честі та гідності учня школи, викладача і працівника школи.   Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.

Образою честі і гідності людини є:

-          нанесення побоїв, побиття;

-          загроза, залякування і шантаж;

-          вживання образливих слів, кличок;

-          дискримінація за національними і соціальними ознаками;

-          глузування з фізичних недоліків;

-          поява в стані сп’яніння;

-          добровільне прийняття на себе функції раба (“шістки”);

-          здирство, вимагання;

-          крадіжка;

-          псування особистих речей інших людей;

-          брудні наклепи, плітки;

-          будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини.

 

ВЕЛИКА МЕТА ОСВІТИ-

ЦЕ НЕ ТІЛЬКИ ЗНАННЯ.

А Й ДІЇ"

Герберт Спенсер

"Світова література -

мистецтво само-

вираження

за допомогою слова "

Акутагова Рюноске


"Читають всі, але далеко не всі вміють читати"

                 Ф.Варан

"Коли з'єдналися любов

і майстерність,

можна чекати шедевра. "

Джон Рескін