|
СТАТУТ
УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Асоціації Дитячих Ініціатив 7- Б класу
Правління учнівського самоврядування, від імені учнів,
виражаючи суверенну волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини – учня, та гідних умов її життя,
піклуючись про зміцнення учнівського самоврядування в школі,
прагнучи розвивати і зміцнювати демократію у суспільстві,
усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів,
приймає цей Статут –
основний закон учнівського самоврядування
Асоціації Дитячих Ініціатив 7-Б класу
СТАТУТ
Розділ І
Загальні засади
Стаття 1.Асоціація Дитячих ініціатив класу – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
Стаття 2.Асоціація Дитячих ініціатив класу є організацією, що складається з людей, створена людьми і для людей, а учні є людьми!
Стаття 3.Асоціація Дитячих ініціатив класу сприятиме покращенню рейтингу учнів класу.
Стаття 4.Символом Асоціації Дитячих ініціатив класу є гімн,герб,прапор школи.
Стаття 5.Учнівське самоврядування відповідає чітко визначеній структурі .
Розділ 2
Права, свободи, обов’язки.
Стаття 1.Кожен, хто навчається в школі, має право:
- діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободи інших;
- подати свою пропозицію правлінню Асоціації Дитячих ініціатив класу, висувати кандидатуру, а також самовисуватися і бути обраним в будь-якій орган класу,школи;
- брати участь в будь-яких сферах шкільного життя, ініцюювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки);
- ставити питання про поведінку учня класу, якщо той своїм діями порушує закони класу,школи;
- вибирати профіль навчання, факультативи і додаткові заняття, мистецькі гуртки, студії;
- не з’явитися на урок тільки за домовленістю з учителем або директором школи;
- вимагати, щоб урок закінчувався відразу після дзвінка на перерву.
Стаття 2.Кожен учень зобов’язаний:
- пройти курс навчання в школі;
- подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;
- виконувати вимоги вчителя по підготовці до уроків;
- дотримуватись норм статуту та законів школи.
Стаття 3.Положення про суд честі.
Захист честі і гідності учнів, викладачів і працівників школи покладається на суд честі.
Суд честі обирається учнями в класі. Склад суду затверджується класним керівником.
Суд розглядає заяви подавачів не пізніше як через тиждень від дня подачі. Термін давності – 2 тижня від дня події.
Справа розглядається в присутності обох сторін, за згодою подавача може розглядатися гласно.
Якщо звинувачений не з’являється на суд без поважних причин, то справа розглядається без нього, а про рішення суду його повідомляє один із суддів.
Якщо заява подавача стосується педагога чи працівника школи, суд приймає рішення про переговори суду з тим, кого стосується заява, або з директором чи його заступником.
Звинувачений має право вимагати свідків ( 2 осіб), звертатися до Голови Асоціації Дитячих ініціатив класу про перегляд справи.
Суд слідкує за тим , щоб справ велася коректно.
Суд має право винести наступні рішення:
- примирення сторін;
- вибачення;
- публічне вибачення;
- попередження про виключення з школи;
- недовіра викладачу чи працівнику школи.
Рішення суду публікується і в разі необхідності доводиться до відома директора, повідомляється на педагогічній раді.
Стаття 4.Повноваження Голови Асоціації Дитячих ініціатив класу. Голова Асоціації Дитячих ініціатив класу:
- планує і веде збори Асоціації Дитячих ініціатив класу ( чи призначає ведучих);
- розповідає завдання між членами Асоціації Дитячих ініціатив класу;
- співпрацює з класним керівником та лідером АДІ ліцею;
- виконує функцію зв’язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою;
- є лідером!
Стаття 5.Повноваження заступника голови АДІ
- є його правою рукою;
- за відсутності голови виконує його обов’язки;
- очолює сектор;
- допомагає голові виконувати його обов’язки;
- щохвилини готовий перейняти обов’язки голови.
Стаття 6. Повноваження членів Асоціації Дитячих Ініціатив:
1. Керують роботою окремих центрів.
2. Особисто відповідають за основні напрямки роботи Самоврядування, наприклад:
- міжшкільні контакти;
- контакти з органами місцевого самоврядування;
- класний прес-центр;
-
- телефони довіри.
3. Збирають ідеї учнів класу стосовно роботи самоврядування і представляють їх на засіданні АДІ.
4. Представляють звіти стосовно роботи центрів.
Стаття 7. Про захист честі та гідності учня школи, викладача і працівника школи. Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.
Образою честі і гідності людини є:
- нанесення побоїв, побиття;
- загроза, залякування і шантаж;
- вживання образливих слів, кличок;
- дискримінація за національними і соціальними ознаками;
- глузування з фізичних недоліків;
- поява в стані сп’яніння;
- добровільне прийняття на себе функції раба (“шістки”);
- здирство, вимагання;
- крадіжка;
- псування особистих речей інших людей;
- брудні наклепи, плітки;
- будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини.