ПІДСУМОК

ПЕРЕКАЗУВАТИ ЗА ПЛАНОМ

 

 

План до казки "Соловей", Г. К. Андерсон:
1. Палац імператора
2. Спів солов’я.
3. Імператор дізнається про солов’я.
4. Соловей в імператорському палаці.
5. Поява штучного солов’я.
6. Успіх штучної пташки.
7. Справжній соловей покидає палац.
8. Причина повернення «маленької сірої пташки» до імператора.
9. Смерть відступила.
10. Домовленість імператора і солов’я.

 

 

 

 

 

 

УРОК N2

 

СОЛОВЕЙ  ЯК ВТІЛЕННЯ СПРАВЖНЬОЇ СИЛИ МИСТЕЦТВА.

 

ПРОТИСТАВЛЕННЯ  " СПРАВЖНЬОГО" Й " ШТУЧНОГО" В КАЗЦІ " СОЛОВЕЙ"

 

МИСТЕЦТВО - майстерність, , ремесло, талант, витонченість

 

ЗАДУМ КАЗКИ

Ще в 1839 р. Г. К. Андерсен задумав написати історію про злого короля, перед яким у передсмертний час постало все те зло, що він скоїв протягом життя. Однак пізніше задум змінився. Щоб не ображати короля Данії, письменник у 1840-х роках вирішив перенести дію казки на далекий Схід — у Китай.

На задум казки вплинуло також знайомство Андерсена зі шведською оперною співачкою Єнні Лінд. Ця жінка, яку всі називали шведським соловейком, дуже любила казку «Гидке каченя», бо сама у віці 9-10 років була дуже непривабливою, несміливою та страждала від постійних образ подруг.

Але у 18-19 років Ієні Лінд перетворилася на чарівну співачку, яка мала велику популярність.

 

ПАСПОРТ ТВОРУ

Жанр: казка.

Тема: лише справжнє мистецтво здатне перемогти смерть і навіть ті сили зла, які живуть в людській душі. Мистецтво змінює людину, робить її кращою, чистішою.

Ідея: не можна плутати зовнішню досконалість із живим мистецтвом, навіть найкрасивіша іграшка лишається тільки забавкою, а справжнє мистецтво зачіпає за живе і спонукає відгукуватися всім серцем і лише воно може виявитися сильнішим за смерть.

 

Основна думка: справжнє мистецтво має бути вільне, воно говорить правду  рибалці, дівчинці  і імператору. Це дуже мудра казка, бо вона нагадує, що не можна плутати зовнiшню досконалiсть iз живим мистецтвом. Тому що навiть найкрасивiша iграшка лишається тiльки забавкою, а справжнє мистецтво зачiпає за живе i змушує вiдгукуватися усiм серцем, i лише воно може виявитися сильнiшим за смерть. Мистецтво – дивна сила. Вона може робити чудеса з людиною, яка доторкнулася до прекрасного, простого i водночас таємничого свiту мистецтва. Мистецтва, що може перемогти смерть.

  • Експозиція: Захоплення людей садом, лісом, палацом китайського імператора. Але спів солов'я найкращий.
  • Зав'язка  — імператор наказує солов'ю співати, жити у нього у палаці
  • Розвиток дій  — а) спів живого солов'я та спів штучної пташки; б) соловей покидає палац імператора
  • Кульмінація  — Спів живого солов'я рятує імператора від смерті
  • Розв'язка  — одужання імператора

 

 

 

САМОСТІЙНА РОБОТА

 

 

 

Дай відповідь на запитання ( усно)

 ВИКОНАЙ У ЗОШИТІ ТВОРЧУ РОБОТУ

 

Чого навчає казка «Соловейко»?

 

,

 

 

 

 

використай метод "прес"

  1. ПОЗИЦІЯ

Я вважаю, що ... (висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваш погляд).

  1. ОБҐРУНТУВАННЯ

...тому, що... (наведіть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції).

  1. ПРИКЛАД

... наприклад... (наведіть факти, які демонструють ваші докази, вони підсилять вашу позицію).

  1. ВИСНОВКИ

 

Отже (тому), я вважаю... (узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, що необхідно робити; тобто, це є заклик прийняти вашу позицію).

 

Чого навчає казка «Соловейко»?

 

Скористайся підказкою!

 

Потрібно вміти прощати, по-доброму ставитися до людей, допомагати їм у скрутну хвилину, бути вірним. Люди завжди мають уміти відрізнити справжню красу від не справжньої. Краса, поєднана з добром, — велика сила. Справжнє мистецтво має дивовижний, чудодійний вплив на людину. Авторський задум казки Г. К. Андерсена «Соловей» полягає у протиставленні істинної краси та штучної красивості, ствердженні всепереможної сили мистецтва та висміюванні невігластва, відсутності розуміння природи й мистецтва, бездушності й низьковклінності перед вельможними людьми.

ВЕЛИКА МЕТА ОСВІТИ-

ЦЕ НЕ ТІЛЬКИ ЗНАННЯ.

А Й ДІЇ"

Герберт Спенсер

"Світова література -

мистецтво само-

вираження

за допомогою слова "

Акутагова Рюноске


"Читають всі, але далеко не всі вміють читати"

                 Ф.Варан

"Коли з'єдналися любов

і майстерність,

можна чекати шедевра. "

Джон Рескін