тема 1.
основні відомості про письменницю.
"міо, мій міо"
А́стрід А́нна Емі́лія Лі́ндгрен] (швед. Astrid Anna Emilia Lindgren, дівоче прізвище Ерікссон, швед. Ericsson; 14 листопада 1907, Віммербю, Швеція — 28 січня 2002, Стокгольм, Швеція) — шведська дитяча письменниця, чиї книги перекладені більш ніж 85 мовами та видані більше ніж у 100 країнах. Сьогодні вона найбільш відома завдяки своїм творам про «Карлсона, який живе на даху» та «Пеппі Довгапанчоху».
Пеппі Довгапанчоха” аналіз твору (паспорт)
Автор – Астрід Ліндгрен
Рік написання – 1944
Жанр: казкова повість
Головна думка твору – дитинство найкращий час у житті людини, і тому воно повинно бути багате на пригоди.
“Пеппі Довгапанчоха” сюжет
Коли тата Пеппі змило хвилею, Пеппі оселилася в віллі “Хованка” і подружилася з Томмі і Аннікою.
Завдяки своїй силі, Пеппі легко долала складнощі та небезпеки, допомагає слабким, і сміялася над злодіями.
Пеппі стає героїнею міста, після того, як рятує під час пожежі малюків, рятує дівчинку від тигра, і карає місцевого хулігана.
Коли приїжджає батько Пеппі, вона збирається відправиться з ним на острів, але залишається, не в силах розлучитися з друзями.
Пеппі відправляється на острів разом з Томмі й Аннікою, розмовляє з акулою і карає двох розбійників.
Пеппі повертається на віллу “Хованка”, святкує Різдво, і вирішує ніколи не ставати дорослою.
Міо, мій Міо (1954)
Історія створення повісті
Одного разу, гуляючи сквером (невеликим садом у місті), письменниця побачила маленького сумного хлопчика, який самотньо сидів на лавці. Ліндгрен відразу перенесла його в казкову Країну Далеку, де хлопчик стає принцом і вступає в боротьбу з різними чудовиськами та жорстоким лицарем Като, який захопив у полон багато людей. У цій казці письменниця використала старовинну легенду про Чорного Рицаря, якого перемагає маленький хлопчик.
паспорт твору
“Міо, мій Міо”
Жанр. Казкова повість (фентезі)
Тема – пригоди хлопчика в казковій Далекій Країні. Ідея – віра в перемогу справедливості; розкриття безмежних фізичних і духовних можливості людей, які готові пожертвувати собою заради щастя інших. Герої “Міо, мій Міо” Сонячний світ добра: Міо, Бенко, тітка Лундін, тато-король, Юм-Юм, Ірі, Нонно, Ено, Ткаля, Зброяр, діти-птахи Світ зла і темряви: Тітка Едля, дядько Сікстен, лицар Като, вивідувачі, вартові.
Проблематика Взаємини дітей та батьків, необхідність домашнього затишку, любові для дитини; роль батьків у житті дитини; материнська любов та піклування Конфлікт твору. Втілення зла – жорстокий лицар Като та його мертвий світ (зачаровані птахи, безлюдне озеро, ліс, чорна гора) протиставлений сонячному світу добра.
САМОСТІЙНА РОБОТА ( д.з)
Заповнити таблицю
Реальне |
Фантастичне |
Продовжити речення за змістом...
1..Бусе – головний герой казки Ліндгрен – над усе мріяв знайти…
2..В руці Бусе тримав знак …
3.В звичайній пляшці з-під пива сидів…
4.Батько шукав сина цілих…
5.Мешканці Країни Далекої жили за законами…
6.Вони страждали від утисків жорстокого лицаря…
7..Міо дізнався, що він …
8..В дорогу Міо отримав від друзів…
9.Всі випробування з Міо розділив його друг…
10.Від переслідування друзів рятували …
11.Усім, хто допомагав Міо, він говорив…
12.Як не було страшно, Міо намагався не плакати, адже він був…
ТЕМА 2
ОБРАЗИ ГОЛОВНИХ ГЕРОЇВ
Елементи чарівної казки у повісті «Mio, мій Mio»
Герої твору “Міо, мій Міо”
Образ колодязя що ввечері шепоче – «Це колодязь забутих казок і пісень, таких,
що їх колись давно розповідали й співали на світі, а потім так само давно забули.
Тільки цей Колодязь, що шепоче ввечері, пам’ятає їх геть усі».
Образ колодязя є символом народної пам’яті, життєвої мудрості фольклору і народ-них традицій. Почути його казки та пісні може тільки дитина з чистим серцем. Поки є такий невичерпний колодязь, народ з нього черпає силу протистояти злу.
Маленька сіра пташка у замку Като – душа лицаря Като, яка звільнилася з кам’яного полону
ЗАКРІПЛЕННЯ. ПЕРЕПИШИ У ЗОШИТ
ТЕМА 3
МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ У ТВОРІ
Моральні цінності, проголошені в повісті:
Шлях від Міо-дитини до Міо-лицаря
САМОСТІЙНА РОБОТА
(д.з)
ГЛАВИ
«Він у дорозі день і ніч» - «Колодязь, що ввечері шепоче»
|
ГЛАВИ
«Він їхав пущею» - «Міо, мій Міо»
|
||
1……..
|
А
|
1……..
|
В
|
2……..
|
Б
|
2……..
|
А
|
3……..
|
А
|
3……..
|
В
|
4……..
|
В
|
4……..
|
А
|
5……..
|
А
|
5……..
|
Б
|
6……..
|
Б
|
6……..
|
А
|
7……..
|
А
|
7……..
|
В
|
8……..
|
В
|
8……..
|
В
|
9……...
|
Б
|
9……...
|
А
|
10…….
|
А
|
10…….
|
В
|
11…….
|
А
|
11…….
|
Б
|
12…….
|
А
|
12…….
|
Б
|
http://slitvolodymyrivka.blogspot.com/2015/07/6.html