Ніщо так не відкриває очі на світ і не розширює кругозір, як подорожі.

 

Шарліз Терон, амер. акторка

 Джанні Родарі

 

(1920 – 1980)

"Листівки з видами міст"

Капітолій – один із семи пагорбів, на яких виник Давній Рим

Колізей – амфітеатр,де відбувалися бої гладіаторів

Форум – площа для масових зборів

Мілан – місто Італії, де   розміщений   один   із  найкращих     соборів  світу, побудований у готичному стилі

Пізанська вежа – знаменита похила вежа заввишки 55 – 56 м

Венеція – найромантичніше місто Італії

Гавань – захищене від вітру місце, куди заходять  кораблі

Неаполітанська затока – розташована на західному березі Італії, її  ширина – 30 м

Везувій – один із небезпечних вулканів світу

Гондоли – човни

Гулі – ігри

Синьйори – звертання до чоловіків

            Глянець – блискуча поверхня        

ПАСПОРТ ТВОРУ

 Час написання- 1960

 Композиція -2 частини. (І частина – розповідь про визначні місця Італії; 

ІІ частина – роздуми ліричного героя про життя італійців, бажання самому пізнати правду)

Чому автор використовуєтакий «розподіл» у тексті? (Щоб показати читачам не тільки красу Італії, якою він пишається, але і життя її простих людей. Це позиція людини-гуманіста)

Тема розповідь про красу Італії та життя її простих людей, про листівки як символ широти сприйняття світу

Ідея – автор закликає  «дивитися за картинку», не тільки насолоджуватися гарними краєвидами та чудовою архітектурою, а й перейматися 

 

 художні засоби, які використовує Д.Родарі у вірші.

 

 

 

         Епітети:      «блискучі»,«безжурні», «славетні», «розкішні»
         Метафора:      «Венеція-краля»
         Анафора:        «Хто…»
         Антитеза:       Скаче – плаче, робить – байдикує
         Перелічення:  «Рим – Колізей,Капітолій і Форум…»
         Риторичні запитання: «А глянь за картинки – чи так воно вийде?», «Чи
        справді в Венеції тільки й роботи – Гондоли ганять і співать без турботи?», «Чи
        справді безжурні неаполітанці Тільки те й знають, що гулі  і танці?»
        Інверсія: «Купує в Італії кожен турист», «Не вірю я…», «Хай сам я побачу»
         -  Який художній засіб є центральним у творі? (Антитеза)
Ліричний герой

     Патріот

     -вміє цінувати красу

     - здатний до самоаналізу

     - небайдужий

     - впевнений

     - співчутливий

     - прагне до відкриття

     - довіряє не словам, а очам (сам побачу….сам подивлюся )

Головна думка вірша Джанні Родарі «Листівки з видами міст»:

  • Уславлення краси й різноманітності світу, прагнення до його відкриття та пізнання.
  • Висловлення співчуття простим трудівникам, чиєю працею створюється усе багатство.
  • Наголошення на необхідності соціальної справедливості та вмінні підходити до оцінки життєвих явищ різнобічно.

 

Проблеми (соціальні)   любов до рідної землі, людей

-         Тяжкої дол іпростої людини

-         Соціальної несправедливості

-         Краси–реальності (Буденності)

ü Обговорення проблемного питання  «У чому істинна краса людини та світу?»

 

Висновок: за веселими картинками приховане суворе життя.

КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ

Поєднайте художні засоби із їхніми визначеннями

 

Визначення

Перелічення

Анафора

Антитеза

Епітети

Повтори

Метафора

 

Художні засоби

Ось Рим Колізей, Капітолій і Форум...

Хто як міркує,Хто діло робить,Хто байдикує

Хто скаче, хто плаче

Везувій димучий, палаци блискучі

Безжурні, розкішні, славетним

Венеція-краля

 
 

Дайте відповідь на запитання?

1.Символом чого є листівки для ліричного героя?

2.  А які видатні місця є у вашому місті? 

 

Джанні Родарі  «Листівки з видами міст»
Літературний диктант
1.                  Представником якого народу є Д. Родарі?
 (італійського народу).
2.                  Д. Родарі народився в сім’ї… (пекаря).
3.                  Яку професію здобув Д. Родарі?
 (вчителя початкових класів).
4.                  Чому письменник не служив в армії?
(через проблеми зі здоров’ям)
5.                  Чому Д. Родарі покинув лави фашистської партії?
 (через загибель двох друзів і брата)
6.                  У чому полягала боротьба письменника  проти фашизму?
(брав участь в італійському русі опору)
7.                  Який другий фах здобув Д. Родарі?
 (професійний журналіст)
8.                  Якою премією був нагороджений Д. Родарі?
       (Премією Г. К. Андерсена)
9.                  Чим цікавляться найбільше туристи в Італії?
       (листівками з видами міст)
10.              Які відомі італійські міста згадує автор у поезії «Листівки з видами міст»?              (Рим, Мілан, Піза, Венеція, Генуя)
11.              Які із чудес світу згадані у поезії «Листівки з видами міст»?
(Колізей, Пізанська вежа)
12.              До чого закликає автор поезії?
              (заглянути за глянцеві картинки і побачити реалії життя)
«Впізнай поета із трьох спроб».
1.                  Літературне ім’я цього письменника означає «бананова пальма».
2.                  Доробок цього письменника складається приблизно з тисячі тривіршів.
3.                  Він застерігав, що «хайку не можна складати з різних шматочків… його потрібно кувати, як золото».
(Мацуо Басьо)
1.                  Цей романтик був демократично настроєною людиною, хоча діяльної участі в політичній боротьбі не брав.
2.                  Йому вдалося опоетизувати життя і побут, вірування й повір’я індіанців.
3.                  Він оспівав героя, який мріяв про добровільний союз індіанців із білими людьми.
(Генрі Лонгфелло)
1.                  У віці сімнадцяти років він вже почав викладати у початкових класах.
2.                  Під час Другої світової війни він був звільнений від призову до армії з причини поганого здоров’я.
3.                  За внесок до дитячої літератури був нагороджений Премією Ганса Хрістіана Андерсена.
(Джанні Родарі)
1.                  Цей поет прожив коротке, сповнене злиднів життя, підірвавши здоров’я в намаганні забезпечити сім’ю.
2.                  Кращий поет своєї батьківщини обміряв на митниці діжки з пивом та рахував поросят.
3.                  Герої його творів в нужді і в горі не втрачають власної гідності та надії на краще життя.
(Роберт Бернс)

ВЕЛИКА МЕТА ОСВІТИ-

ЦЕ НЕ ТІЛЬКИ ЗНАННЯ.

А Й ДІЇ"

Герберт Спенсер

"Світова література -

мистецтво само-

вираження

за допомогою слова "

Акутагова Рюноске


"Читають всі, але далеко не всі вміють читати"

                 Ф.Варан

"Коли з'єдналися любов

і майстерність,

можна чекати шедевра. "

Джон Рескін