НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС,

СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА,

ЛІЦЕЙ «УСПІХ»

А.В.ШЕВЧЕНКО

                                 

 

ІМІДЖКУРС

 

Рецензенти:

-         В.Федоров,завідувач кафедри педагогіки та психології Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

-         Г.І.Войтович, завідуюча Центру  практичної психології Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

-         С.А.Кулікова, психолог Центру практичної психології Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

-         О.І.Мармаза, старший викладач кафедри педагогіки та психології Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

-         А.А. Харченко старший викладач кафедри педагогіки та психології

Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

                                                             

 

 

 

А.В.Шевченко.ІМІДЖКУРС

    Динамічна техніка «Іміджкурсу» розроблена з метою, щоб допомогти людям досягнути здійснення цілей життєтворчості, домогтися бажаного в особистому житті,професійному самовизначенні,  в роботі, бізнесі , взаємовідносинах.

   Ця техніка грунтується на здібностях, які має кожна людина, але часто не використовує їх, або ж вони не розвинуті повністю.

 

 

 

 

 

 

 

Пояснювальна записка.

       Техніка «Іміджкурсу» знайомить із розвитком і формуванням особистісного еталону як своєрідного ключа до розуміння інших людей і навчає технології створення іміджу.

 

        Техніка принесе значний успіх і змінить в позитивному напрямку життя.

·        Ви будете почувати себе впевнено, будете впевнені в своїх силах, у вас з­’явиться почуття гідності. Чим впевненіше будете себе поводити, тим більше можливостей отримати задоволення від здійснення бажаної мети, отримати роботу, налагодити відносини, добре зарекомендувати себе.

·        Зрозумієте інших людей,  зможете покращити свої взаємовідносини, будете переконливими  у спонуканні інших до дії. Ви станете проникливим і інтуїтивно чутливим, що допоможе створювати «код психологічної доброзичливості», а це призведе до покращення у всіх процесах взаємодії з оточуючим і внутрішнім світом.

·        Техніка покращить ваше здоров`я, і ви звільнитесь від шкідливих звичок.

·        Техніка допоможе поставити перед собою ціль, вдосконалювати майстерність, збільшити творчу енергію, розвивати якості, які необхідні для досягнення мети.

·        Ви зможете здійснити дуже багато, тому що будете впливати на те, що з вами відбуватиметься. За допомогою поглядів і переконань ви створите світ, який пізнаєте. Навчитеся аналізувати свої можливості і вдосконалювати їх, щоб отримати кращі результати.

 Ця техніка допоможе усвідомити, які зміни потрібно здійснити, щоб створити індивідуальний і бажаний імідж, щоб самореалізуватися.

 

Підготовка до використання техніки «Іміджкурсу».

1.     Правило трьох-І

·        Інтерес (форма прояву пізнавальної потреби, що забезпечує направленість особистості на усвідомлення цілей діяльності, тим самим сприяє орієнтуванню, ознайомленню з новими фактами, більш повному і глибокому відображенню дійсності. Суб’єктивно інтерес проявляється в увазі до об’єкту, задоволення інтересу призводить до перетворення його в нахил, як прояв потреби в здійсненні діяльності, що викликає інтерес).

·        Інтроспекція– самоспостереження (спостереження за внутрішнім планом особистого психічного життя, що допоможе фіксувати його прояви: переживання, думки, почуття тощо). Воно відіграє важливу роль у формуванні апарату самосвідомості і самоконтролю. Результатом самоспостереження є самозвіт – опис людиною самої себе у відносній цілісності психічних і особистісних проявів. Об’єктивність самозвіту залежить від самооцінки.

·        Інтуїція ( знання, що може отримати без усвідомлення шляхів і умов виникнення. Це внутрішнє бачення умов проблемної ситуації – чуттєва, інтелектуальна, - це істине «Я», механізм творчого мисленного бачення). Інтуїція – необхідна складова професійної творчості.

2.     Вироблення установки, мотивації на активізацію власних сил і можливостей реалізації теоретичних і практичних форм «Іміджкурсу» ( формування механізму стабілізації перетворення техніки в невід `ємну частину життя).

3.     Вдосконалення майстерності і збільшення творчої енергії за допомогою правила трьох – С.

-          

-         Самопізнання ( пізнання свого внутрішнього світу і його проявів у навколишньому середовищі ).

-         Самоаналіз ( самозвіт) розуміння і пояснення природи проявів сутнісних сил «Я» причини вчинків, результативності дій.

-         Самовдосконалення (регуляція активності психічних засобів відображення моделювання дійсності, корекція, розвиток, реалізація).

4.     Ведення записів, аналіз і пошук.

 

 

                                                   «Іміджкурс»

Спецкурс розрахований на два роки навчання.

                                                    10-й клас

Мета:

·        Ознайомити учнів з основами знань, необхідних для того, щоб оволодіти правилами взаєморозуміння.

·        Сприяти розвитку пізнавальних процесів, комунікативних конструктивних, інформаційних умінь, навиків імпровізації у спілкуванні.

·        Допомогти оволодіти навиками саморегуляції.

 

                                                     11- й клас

Мета:

·        Допомогти оволодіти технікою створення іміджу.

·        Розвивати необхідність до оволодіння психологічними правилами вербального і невербального спілкування.

·        Розвивати здібність адекватного сприймання себе і інших людей.

 

Спецкурс «Іміджкурс» повинен сприяти покращанню допрофесійної підготовки учнів, а навички, вміння і знання допоможуть у повсякденному житті.

В основному курсу покладена гіпотеза про «можливість досягнення поставленої мети при умові поєднання теоретичного осмислення і практичної діяльності».

 

Звідси, основні форми роботи: лекція, семінар-дискусія, бесіда, практикум-тренінг. Самостійна робота-вправи на самопізнання і самовиховання, пантоміма, психогімнастика і ауторелаксація, фізичні вправи.

 

 Різноманітні методи роботи забезпечать досягнення завдань психокорекції:

* зниження емоційної напруги;

* розвиток здібностей розуміти емоційний стан іншої людини й уміння адекватно висловлювати свій;

* формування навичок самоконтролю;

* ігрова корекція поведінки:

* навчання основ ауторелаксації;

* формування моральних уявлень.

 

       Таким чином буде створена основа для формування наступних груп умінь:

   *   пізнавальні ( виділяти головне, розпізнавати внутрішній стан, зрозуміти і контролювати свою поведінку);

*     конструктивні (планувати конкретні творчі справи, формулювати ціль, відбирати оптимальний зміст, виконувати намічене);

*     комунікативні (налагоджувати відносини, вирішувати проблеми, конфлікти диференціювати своє спілкування; позитивно впливати на людей;

*     інформаційні (володіти мовою, мімікою, жестами; навчитися навичкам візуальної психодіагностики).

Приблизний тематичний план.

1.     Людина в суспільстві інших людей.Вступ.

2.     Імідж. Свідоме чи півсвідоме?

3.     Техніка творення іміджу.

4.     Роль візуальної психодіагностики у творенні іміджу.

5.     Невербальна інформація: жести, пози, міміка, погляд, хода, постава, рухи.

6.     Зовнішня привабливість: зовнішність, зачіска, одяг.

7.     Мистецтво подобатися людям.

8.     Фактори, що визначають успіх.

9.     Необхідні якості для позитивного іміджу.

10.                        Вміння розуміти людей. Психотипи.

11.                       Мистецтво гречності. Спілкування.

12.                       Вміння впливати на співбесідників .

13.                       Рівні, фази спілкування: Види спілкування.

14.                       Психологічні правила спілкування.

15.                       З-поміж Сцилою і Харибдою: «Ти» і «Ви».

16.                       Мистецтво красномовства.

17.                       Бар’єри спілкування .

18.                       Соціальні групи, міжкультурний розвиток і взаєморозуміння.

19.                       Коло спілкування і рівні розуміння. Реакції і  імідж.

20.                       Ділове спілкування.

21.                       Отримання інформації під час бесіди.

22.                       Секрети хорошого виступу.

23.                       Вміння контролювати себе у спілкуванні.

24.                       Відношення до життя.

25.                       Імідж чоловіка.

26.                       Імідж жінки. 

27.                       Імідж керівника, політичного діяча.

28.                       Імідж організації, товару.

29.                       Професійний імідж.

30.                       Співвідношення іміджу з іншими образами людської взаємодії.

 

 Програма курсу для 10-го класу розрахована:

На теоретичне пізнання- 24 год;

      Практичне виховання   - 10 год.

      Періодичність знань 1 раз на тиждень.

 Програма для 11-го класу розрахована :

     На теоретичне пізнання - 24год;

       Практичне пізнання – 11год;

       Періодичність занять 1 раз на тиждень

  теми

Зміст програми

К-сть год.

лекційних

Практичні

години

 

11 клас

 

 

1.     

Вступ. Людина у суспільстві людей

3

1

2.     

Імідж

1

-

3.     

Техніка творення іміджу

4

2

4.     

 Мистецтво подобатися

6

1

5.     

Вміння розуміти людей

2

-

6.     

Мистецтво ґречності у спілкуванні

2

1

7.     

Типи співбесідників 

1

2

8.     

Рівні, фази, види спілкування

2

1

9.     

Психологічні правила спілкування

1

-

10.                        

З-поміж Сцилою і Харибдою 

2

2

 

 

24

10

11-й клас

1.     

Вступ. Техніка творення іміджу

6

4

2.     

Бар’єри спілкування

1

-

3.     

Коло спілкування

2

2

4.     

Принцип «Магнетизму». Ділова розмова

1

1

5.     

Секрети успіху. Книга Д.Карнеги

1

-

6.     

Вміння контролювати себе під час спілкування

4

1

7.     

Відношення до життя                                                                                      

3

1

8.     

Імідж чоловіка                                                                                                 

1

-

9.     

 Імідж жінки                                                                                                       

1

1

10.                        

Імідж керівника                                                                                              

1

-

11.                        

Імідж організації. Реклама                                                                             

1

-

12.                        

Професійний імідж                                                                                       

1

1

 

 

24

11

 

                                                                10-й клас

1. Вступ. Людина в суспільстві людей. Концепція «Земля – Людина –Космос». Комунікабельність і самотність. Поняття про колектив, лідерство. Форми творення образу сприймання : імідж, стиль, статус, престиж, еліта……………………………………….3 год.

     Практичне заняття № 1……………..……………………………………………… 1 год.

 Психокорекційна вправа «Напис на майці», соціометричне дослідження, гра «Асоціація».

2. Імідж. Свідоме чи півсвідоме? Поняття про імідж, свідомість півсвідомість. Вплив підсвідомого на спосіб життя, імідж В творчий щоденник: намалювати «Я» - реальне, «Я»- ідеальне………………………………………………………………………………………1год.

3. Техніка творення іміджу …………………………………………………....................4 год

3.1. Позитивний діловий імідж: привабливість зовнішня ( одяг, зачіска тощо) і привабливість внутрішня (мистецтво подобатися людям, вести розмову, впливати на людей). Психовправа «Комплімент»

3.2. Візуальна психодіагностика і творення іміджу. Із історії діагностики візуального сприймання. Вираження внутрішнього стану у зовнішніх проявах (зморшки, нахили голови, усмішка).

3.3. Невербальна інформація. Жести, пози, постава, ходьба. Тест «Як Ви смієтеся? Пантоміма «Передача думок».

3.4. Зовнішня привабливість. Зовнішність. Одяг. Зачіска. Мистецтво макіяжу. Форма обличчя і стиль. Мова кольору і одяг.

   Практичне заняття № 2 ……………………………………………...……………….2 год.

1. Читання людей по зовнішньому вигляду. Схематичне зображення міміки, жести відкритості, підозрілості, захисту.

2. Тест «Типова поза». Ділова гра «Прес-конференція». Відпрацьовування знань на практиці.

4. Мистецтво подобатися людям…………………………………………………………6год.

4.1.Психотехнологія. Аутотренування. Позитивне сприймання – ключ до успіху. Секрет формування позитивного сприймання. Способи миттєвої корекції відносин. Психоправа

«Подарунок».В творчий щоденник «Пріоритет ціностей»

4.2. Правило «строкусів» - знаків уваги. Усмішка, комплімент, (непрямий, мінус-плюс, порівняння з чимось близьким, критика-комплімент, ім `я співбесідника, навіювання значимості .(Вміння використати установку, ефекти установки- первинності, новизни, бумерангу, ореалу), вміння бути хорошим слухачем – говорити те, що важливе для співбесідника.

4.3.Фактори, що визначають успіх. Вміння і бажання створювати результати. Бажання і здібність нести відповідальність, приймати ризиковані рішення. Готовність почати процеси змін, керувати ними і використовувати в своїх інтересах. Готовність до співпраці. Мистецтво приймати швидкі рішення.

4.4.Здібність передбачати ситуацію. Психовправа «Телепатія» Почуття інтуїції. Відчуття ситуації. Широкий кругозір. Здібність побачити головне, вміння керувати своєю думкою. Повага до інших. Вироблення впевненості в своїх силах. Здорове честолюбство.

4.5. Необхідні якості для позитивного іміджу .Тест «Цілеспрямована людина. «Евристична бесіда». «Що для мене необхідно зробити ?».

4.6. Дослідження американських менеджерів.Необхідні якості: цілеспрямованість, рішучість, евристичне мислення, гнучкість поведінки, готовність до ризику, впевненість в собі, конкурентноздатність, енергійність, досягнення успіху, вміння спілкуватися, ініціативність, вміння подобатися людям.

 Практичне заняття № 3 …………………………………………………1 год.

   Ділова гра «Зустріч на вищому рівні»

5. Вміння розуміти людей………………………………….…………    2 год.

5.1.Спостережливість. Модальність. Психотипи : давня типологія, трьохкомпонентна структура поведінки. Знання гороскопів, графології у творенні іміджу.

5.2. Темперамент і його зовнішні прояви .Культура темпераменту і техніка іміджу. Пантоміма «Темперамент?».

6. Мистецтво гречності. Спілкування …………………………………2 год.

6.1.Спілкування як соціальний процес. Соціальна роль. Такт і безтактність, толерантність, конформізм. Психогра «Діалог». Тест «Чи вмієте ви говорити і слухати?». В творчий щоденник «Лист до себе».

6.2. Мовний етикет. Мова, мовлення. Емоційне забарвлення слова, побудова речень тощо.

  Практичне заняття № 4 ………………………………………………1 год.

Психодрама «Інтерв’ю».

7. Типи співбесідників………………………………………………………………1 год.

7.1.Домінантний, недомінантний, ригідний, мобільний, інтроверт, екстраверт, категоричний, розсудливий, співчутливий, аналітичний, оцінювач, розуміючий.

 Практичне заняття № 5 …………………………………………………2год.

1. Складання пам’ятки з різними типами співбесідників.

2. Психограма «Вавілон»

8. Рівні, фази, види спілкування ……………………………………… 2 год.

8.1.Фази контакту: спонукання до дії, уточнення індивідом ситуації дії, дія згортання. Позиції за Е.Берносом: прибудова збоку, зверху, знизу. Рівні: конвенційний, примітливий маніпулятивний, стандартизований.

8.2. Сторони і види спілкування: Інтимно-особисте, соціально-рольове, ділове спілкування. Особливості формування іміджу в кожному випадку спілкування. Роль простору під час контракту.

 Практичне заняття № 6 …………………………………………………1 год.

Розігрування соціальних ролей. Ситуація «Світський салон», «Сімейна драма», «Доповідь».

9. Психологічні правила спілкування Правила комунікативного етикету. Правила узгодження комунікативного етикету. Правила узгодження комунікативної взаємодії. Самопредставлення. Техніка спілкування. ... 1 год.

10. З- поміж Сцилою і Харибдою …………………………………………2 год.

10.1. Звернення «Ви» і «Ти», перехід від «Ви» до «Ти».Обговорення книги Д. Карнеги «Як завоювати друзів і впливати на людей».

10.2. Ділова гра «Ігри, у які грають люди. Психологія людських взаємин. Люди, які грають в ігри» Е. Берн.

11.Захист іміджу…….......................................................................................................2 год.

                                                    

11- й клас

1. Вступ. Техніка творення іміджу і мистецтво красномовства ……6 год.

1.1. Психологія ораторського мистецтва.Атракція. Установка особистості – когнітивна, емоційно-оцінювальна, поведінкова. Соціально-психологічні рекомендації по володінню методикою ораторського мистецтва. Вміння говорити і вміння слухати ( усмішка, привітання кивком голови, рукою).

Практичне заняття № 1… ………………………………………………1 год.

Тест  « Чи вмієте ви слухати?». Психовправа «Слухаємо тишу». Експресивне спілкування і прийоми слухання, що грунтується на співпереживанні.

1.2. Розвиток сміливості і впевненості в собі. Сила думки. Установка на успіх. Практикування. Вправа « Я можу».

Практичне значення № 2 …………………………………………………1 год.

Аутогенне тренування, вироблення впевненості в собі.

1.4. Позитивне мислення. Сила думки. Релаксація за допомогою музики. Запис порад « Як почати позитивно мислити».

 Практичне заняття № 3…………………………………………………1 год.

Складання індивідуального плану –самовдосконалення.

1.5. Підготовка до виступу. Збір інформації, запам `ятовування інформації, планування виступу. Принципи: «емоціоналізації», «15 секунд», « зіткнення інтересів»; закони: «аналогій», «наслідку вражень», «120 хвилин».

Практичне заняття № 4 …………………………………………………1 год.

Психогра «Суд».

1.6. Головні передумови виступу. Як розпочати виступ, як зацікавити слухачів, як наголосити на головному, як завершити розмову. Психовправа «Роль».

2. Бар `єри спілкування   . ………………………………………………1 год.

Моральний, естетичний, етичний, культурний інтелектуальний, груповий, віковий.

Практичне заняття №5 ……..……………………………………………1год.

Соціальні групи. Міжкультурний розвиток і взаєморозуміння. Корегування іміджу

3. Коло спілкування і рівні розуміння…………………………...………2 год.

3.1.Соціально-рольова взаємодія, ділова, особиста. Знання норм і правил поведінки, характерних для ситуації спілкування, вміння підкоряти свою поведінку правил, вміння допомогти прийти до згоди.

3.2. Примітивні між особисті реакції. Реакція амбіції, самозадоволення, заздрощів, захвату, зловтіхи, агресії, байдужості присвоєння.

Практичне заняття № 6 …………………………………………………1 год.

Програвання реакції і знаходження виходу. Листування і телефонна  розмова.

4. Ділова розмова.Вправа «Діалог». Як отримати інформацію. Мистецтво вести бесіду. Жарти ,гумор, інтонація. Зовнішність.……………………1 год.

 Практичне заняття № 6. ……………………………………..…………1 год.

 Гра « Психологічний футбол». Перевірка знань, вмінь і навичок техніки «Іміджкурсу».

5. Секрети успіху. Аналіз книги Д. Карнеги «Як перестати хвилюватися і почати жити»………………………………………………………...………………1 год.

6. Вміння контролювати себе у спілкуванні………...…………………4 год.

6.1.Спілкування за манерою викладання і подачі інформації, контакт із аудиторією. Тон розмови, темп і пози під час контакту. Жестикуляція.

6.2. Культура емоцій. Закон емоційної константності. Культура виховання темпераменту.

Як перестати хвилюватися.

6.3. Форми психологічного захисту: агресивна, раціоналізація, капітуляція, пасивно-захисна.

6.4. Передумови вдосконалення самих себе. Вправи «Саме сьогодні», « Починаєм день з радості». Позитивне мислення і планування своєї діяльності. В  щоденник «Пріоритети».

Практичне заняття № 7…………………………………………………1 год.

Пошук альтернативних рішень.

7. Відношення до життя……………………………………………………3 год.

7.1 Шляхи духовного розвитку і вплив на імідж. Співвідношення фізичного і духовного. Вправа «Сенс мого життя ».

7.2. Пізнання опору. Наші вчинки, переконання уявлення, тиск середовища. В творчий щоденник – написати способи якими бореться з перешкодами змінами.

7.3. Золоте правило етики. Моральні цінності – повага, турбота, відповідальність, довіра, добро, моральні вчинки і добрі справи.

Практичне заняття № 8 …………………………………………………1 год.

Психогра «Точки зору». Розгляд ситуації з різних точок погляду і розуміння.

8. Імідж чоловіка Зовнішня і внутрішня привабливість. Стереотип, ефект «ореолу». Тест «Наскільки ви мужні»………………………………………………………………………1 год.

9. Імідж жінки…………………………………………..………………………………1год.

Тест «Наскільки ви жіночі?». Психовправа «Жіночність». Зовнішня і внутрішня привабливість. Особливості психотипу жінки.

Практичне заняття № 9 …………………………………………………1 год.

Програвання ситуацій в яких проявляються найбільш яскраві відмінності між тим, як є і як потрібно.

10. Імідж керівника, політичного діяча.Зовнішня і внутрішня привабливість. Наявність специфічних рис. Тест « Чи можете ви бути начальником ?».«Тест для політиків», «Політика і мораль». ……………1 год.

11. Імідж організація, товару. Фірмовий знак, логотип (слово, що відповідає повній назві закладу, або абревіатурі ), фірмове гасло, колір. Вимоги до графічних зображень: простота, індивідуальність, привабливість, охороноспроможність. Наявність ідей, цінностей, дотримання принципів тощо. Реклама. ……………………………………….1 год

12. Професійний імідж. Привабливість, інтерес.

 Престиж. мотивація, вибір професії. ……………………………………1 год

Практичне заняття № 10 ………………………………………………1 год.

13.Конференція «Співвідношення іміджу з іншими образами людської взаємодії».      

                                             

 

 

          

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

 

1. Аверченко Л.К. Практическая имиджелогия: Учебное пособие. – Новосибирск:

   СибАГС, 2001. – 200 с.

2.Алешина И. Паблик рилейшнз для менеджеров и маркетеров. - М., 1997

3. Бороздина Г.В. Психология делового общения: Учебник. – 2-е изд. – М.:

ИНФРА-М, 2002. – 295 с.

4.Белановский С.А. Метод фокус-групп. - М., 1996

5.Берд П. Продай себя. Тактика совершенствования Вашего имиджа. - Минск, 1997

6.Бороздина Г.В. Психология делового общения. - М., 1998

7.Браун Л. Имидж - путь к успеху. - СПб., 1996

8.Веркман К. Дж. Товарные знаки. Создание, психология, восприятие. - М., 1986

9. Викентьев И.Л. Приемы рекламы. - Новосибирск, 1993

10.Гозман Л.Я. Психология эмоциональных отношений. - М., 1987

11.Гринберг Т. Политическая реклама: портрет лидера. - М., 1995

12.Данкел Ж., Парнхэм Э. Ораторское искусство - путь к успеху. - СПб., 1997

13.Дейвис Ф. Ваш абсолютный имидж. Книга для политиков и бизнесменов, мужчин и женщин. - М., 1997

14.Джей Э. Эффективная презентация. - Минск, 1997

15.Джеймс Дж. Эффективный самомаркетинг. Искуство создания положительного образа. - М., 1998

16. Имидж лидера / Под ред. Е.В. Егорова-Гантмана. – М., 1994. – 288 с.
17.
Маслоу А. Психология бытия. - М. - К., 1997

18.Маценко В.Имидж: психология создания..-«Ника – центр»,2002

19.Пиз А. Язык телодвижений. Как читать мысли других по их жестам. - Нижний Новгород, 1992

20.Почепцов Г.Г. Имидж: от фараона до президента. - Киев, 1997

21.Почепцов Г.Г. Имидж и выборы. - Киев, 1997

22.Почепцов Г.Г. Имиджелогия: теория и практика. - Киев, 1998

23.Сэнг Ким.1001спомоб мотивации. « Росмэн- пресса».2004

24.Скрипаченко Т.В. Соціально-психологічний імідж особистості керівника // Соціалізація особистості.- К.: НПУ, 1998.- С. 77-89.

25.Сопер П. Основы искусства речи. - Ростов-на-Дону, 1995

26.Таннен Д. Ты меня не понимаешь! Почему женщины и мужчины не понимают друг друга. - М., 1996

27.Фаст Дж. Язык тела. Холл Э. Как понять иностранца без слов. - М., 1995

28.Фишер Р., Юри У. Путь к согласию, или переговоры без поражений. - М., 1990

29.Фрюминг Р., Лаком Ж. Взаимодействие ради результата. Практикум делового общения. - Ростов-на-Дону, 1997

30.Шепель В.М. Имиджелогия. Секреты личного обаяния. - М., 1994

31.Шпигель Дж. Флирт - путь к успеху. - СПб., 1996

32.Юнг К.Г. Психологические типы. - М., 1996

 

 

 

 

 

.   .

 

 

 

ВЕЛИКА МЕТА ОСВІТИ-

ЦЕ НЕ ТІЛЬКИ ЗНАННЯ.

А Й ДІЇ"

Герберт Спенсер

"Світова література -

мистецтво само-

вираження

за допомогою слова "

Акутагова Рюноске


"Читають всі, але далеко не всі вміють читати"

                 Ф.Варан

"Коли з'єдналися любов

і майстерність,

можна чекати шедевра. "

Джон Рескін