ЗАСІДАННЯ ІНТЕРАКТИВНОГО ТЕАТРУ

«МИСТЕЦЬКА ВІТАЛЬНЯ»

 

Вчитель: Вітаємо вас, шановні наші читачі! Майбутні менеджери чи лікарі, програмісти чи екологи, економісти чи географи, аграрії чи вчителі… Незалежно від того, який ви шлях оберете в майбутньому, всім потрібно вміти розуміти себе і світ навколо себе . Навчитися бачити, слухати, чути і висловлювати свою думку, знаходити рішення, відчувати насолоду від життя. І в цьому нам допомагає її величність ЛІТЕРАТУРА.

Запрошуємо усіх присутніх до взаємодії з художнім словом. Бажаємо гарного настрою і нових відкриттів !

 Тема нашого чергового засідання: « Я - у світі слова».

Мета: розвиток емоційних компетенцій. (Спробуємо глибше зануритися у приховану стність буття, яке розкриває нам література); розвиток понятійного мислення (здатності порівнювати, узагальнювати, робити свої висновки);формування стійкої мотивації до вивчення літератури як мистецтва слова і життя.

 Учень читає вірш  Р. Кіплінга «Якщо...»

ЯКЩО

Як вистоїш, коли всі проти тебе —

Упали духом і тебе клянуть,

Як всупереч усім ти віриш в себе,

А з їх зневіри також візьмеш суть;

Якщо чекати зможеш ти невтомно,

Оббріханий — мовчати і пройти

Під поглядом ненависті, притому

Не грати цноти ані доброти;

Як зможеш мріять — в мрійництво не впасти,

І думать — не творити думки культ,

 

Якщо Тріумф, зарівно як Нещастя,

Сприймеш як дим і вітер на вису;

Якщо стерпиш, як з правди твого слова

Пройдисвіт ставить пастку на простих,

Якщо впаде все, чим ти жив, і знову

Зумієш все почати — і звести;

Якщо ти зможеш в прориві одному

Поставить все на карту і програть,

А потім — все спочатку, і нікому

Про втрати навіть слова не сказать;

Якщо ти змусиш Серце, Нерви, Жили

Служити ще, коли уже в тобі

Усе згоріло, вигасло — лишилась

Одна лиш воля — встоять в боротьбі;

Як зможеш гідно річ вести з юрбою

І з Королем не втратиш простоти,

Якщо усі рахуються з тобою —

На відстані, яку відміриш ти;

Якщо ущерть наповниш біг хвилини

Снагою дум, енергією дій,

Тоді весь світ тобі належить, сину,

І більше: ти — Людина, сину мій.

Переклад Євгена Сверстюка

Ведучий 1: Великий письменник має рацію. Адже шлях до власного успіху лежить через працю, бажання зійти на свою вершину і відшукати свій едельвейс

Ведучий 2.Хочу! Можу! Знаю! Чарівні слова. Головне не зупинятися на досягнутому. І не лякатися перешкод.

Ведучий 1:  Те, що гусінь сприймає за кінець світу може стати  перетворенням в метелика!

.

 

Ведучий 2:  Доброго дня! Найкращі вітання.

                     У нашій незвичній літературній вітальні!

                    Доброго й гарного світлого дня!

                   Цікавих вам книг сьогодні й щодня.

Ведучий 1:   Ми сьогодні з вами, подорожуючи у світ літератури відкриємо істину, знання і красу художнього слова. Ми пізнаємо радість мислення, отримаємо шанс розкрити свої можливості. Ми будемо спілкуватися за законом творчості..

Ведучий  2:  Кожного разу у нас є  ті, хто прийшов побачити, послухати і ті, хто хоче поділитися своїми знаннями, перевірити свої можливості. Запрошуємо учасників зайняти свої місця

                               ( Вихід учасників інтерактивного театру).

Ведучий  1:  Бажаємо всім відкриттів, радощів і естетичного задоволення.

Ведучий  2:  Таких відчуттів, про які писав Райнер  Марія Рільке.

                Цей вечір – книга. Гарна й пишна.

                Оправа з пурпуру на ній.

 І              І розмика рука  неспішно

                Гачок на клямці золотій.

                І повен щастя, я читаю

                Сторінку першу в тишині

                 І другу продивлюсь до краю,

                 А третю вимарю вві сні.

Ведучий  2:  Сцена  перша. «Знайомство». Я- людина, яка грає, -сказав про себе перший письменник третього тисячоліття Мілорад Павич. А, хто ти, шановний читачу? Чітко ,динамічно й лаконічно представте себе.

                                       (Учасники презентують себе)

Представляю вашій увазі, вельмишановне журі, яке буде слідкувати за ходом гри. Вони досить компетентні, щоб визначити найкращого серед найкращих.

Ведучий  1:  Сцена друга  « Ініціали».

                                      Він,  знаєте, була людина.

                                   Ви знали про це , чи ні?

                                   Усмішка така єдина і очі такі одні.

Ведучий  2:  Вам запропоновано ініціали письменників. Ваше завдання розгадати їх.                      Ведучий  3:  Вікторина для « глядачів»:

1.ЇЇ ім’я пов’язане з дорогоцінним металом – Золотоволоска

2 ЇЇ ім’я пов’язане з мірою довжини-– Дюймовочка.

3.ЇЇ ім’я пов’язане  з виходом з печі – Попелюшка

4.ЇЇ ім’я пов’язане з головним убором – Червона Шапочка

5. ЇЇ ім’я пов’язане  з рослиною зроду бобових – Принцеса на горошині.

6.ІІ Ім’я пов’язане зі снігом – Білосніжка

7. Героїня, ім’я якої пов’язане з частиною одягу, який вдягають на ноги – Пепсі Довга панчоха.

 

Ведучий  1:  Сцена третя  «Презентація».  Книжка має виконуватися читачем, як соната. Знаки ноти. Воля читача – здійснити чи спотворити.( М.Пришвін)                                                          Презентувати свою улюблену книгу. ( Домашнє завдання)

Ведучий  2:  Сцена четверта. « Парад героїв». Прочитати монолог героя, який випав за жеребкуванням.

Поки  «актори» продумують дії, для «глядачів» розминка: Відгадати героя за фразою.

-          « Моє товариство – це зграя розбійників і бандитів. Наше ремесло - грабіжництво» (Маленька розбійниця).

-          « Живу я віллі з паном Нільсом. До школи не ходжу. По природі я весела, жартівлива. В мене багато друзів. (Пепсі Довга Панчоха).

-          « Я смілива дівчинка. Одного разу, я несла гостинці через ліс для бабусі»( Червона шапочка)

-          « Живу на Півночі. Подобається порядок, чистота та холод. Мої друзі Зима, Іній. Мені так хотілося залишити в себе одного хлопчика. (Снігова королева)

-         «Я вірний друг господаря. За короткий час зробив його маркізом»

         (Кіт у чоботях )

Виступ  «акторів»

Ведучий  1: Сцена п’ята:  «Співавтор».«Я надаю можливість  читачу самому вирішувати, де розпочинається і де закінчується роман. Яка зав’язка і розв’язка, яка доля головних  героїв. Це можна назвати інтерактивною літературою, що зрівнює читача з письменником.

Ведучий  1:  Пригадати історію і   дописати власний кінець.

( Музична пауза, по завершенні якої «актори» «домислюють « художній твір)

Ведучий  2:. «У книзі ти відчуєш мислі найстрімкіший лет»,- писав один із письменників.. Чи сподобалась вам інтерпретація художніх творів. Обґрунтуйте власну думку.

Дискусія.

Ведучий  2:. Наше засідання прийшло до логічного завершення. Однак спілкування з літературою не закінчується.

 Ведучий  1:. Література розвиває не тільки інтелект, а й збагачує внутрішній  світ. Художнє слово , рідна і світова мова відіграють велику роль у формуванні  життєвих цінностей людини.

Ведучий  3: .Слово є своєрідним джерелом інформації про людину, про історію, про національні традиції, про природу, про Всесвіт.

Вчитель: У кожної людини свої зорі - стверджує Маленький принц. Ми бажаємо, щоб ви їх побачили  і в цьому велику роль зіграла література.

Беріть частіше  в руки книгу. В ній духовний мед, який допоможе знайти шлях до себе, до інших. Читайте, радійте, робіть відкриття.

Рефлексія. Вправа : «Я думаю..»

ВЕЛИКА МЕТА ОСВІТИ-

ЦЕ НЕ ТІЛЬКИ ЗНАННЯ.

А Й ДІЇ"

Герберт Спенсер

"Світова література -

мистецтво само-

вираження

за допомогою слова "

Акутагова Рюноске


"Читають всі, але далеко не всі вміють читати"

                 Ф.Варан

"Коли з'єдналися любов

і майстерність,

можна чекати шедевра. "

Джон Рескін