ЗАСІДАННЯ ІНТЕРАКТИВНОГО ТЕАТРУ
«МИСТЕЦЬКА ВІТАЛЬНЯ»
Вчитель: Вітаємо вас, шановні наші читачі! Майбутні менеджери чи лікарі, програмісти чи екологи, економісти чи географи, аграрії чи вчителі… Незалежно від того, який ви шлях оберете в майбутньому, всім потрібно вміти розуміти себе і світ навколо себе . Навчитися бачити, слухати, чути і висловлювати свою думку, знаходити рішення, відчувати насолоду від життя. І в цьому нам допомагає її величність ЛІТЕРАТУРА.
Запрошуємо усіх присутніх до взаємодії з художнім словом. Бажаємо гарного настрою і нових відкриттів !
Тема нашого чергового засідання: « Я - у світі слова».
Мета: розвиток емоційних компетенцій. (Спробуємо глибше зануритися у приховану стність буття, яке розкриває нам література); розвиток понятійного мислення (здатності порівнювати, узагальнювати, робити свої висновки);формування стійкої мотивації до вивчення літератури як мистецтва слова і життя.
Учень читає вірш Р. Кіплінга «Якщо...»
ЯКЩО
Як вистоїш, коли всі проти тебе —
Упали духом і тебе клянуть,
Як всупереч усім ти віриш в себе,
А з їх зневіри також візьмеш суть;
Якщо чекати зможеш ти невтомно,
Оббріханий — мовчати і пройти
Під поглядом ненависті, притому
Не грати цноти ані доброти;
Як зможеш мріять — в мрійництво не впасти,
І думать — не творити думки культ,
Якщо Тріумф, зарівно як Нещастя,
Сприймеш як дим і вітер на вису;
Якщо стерпиш, як з правди твого слова
Пройдисвіт ставить пастку на простих,
Якщо впаде все, чим ти жив, і знову
Зумієш все почати — і звести;
Якщо ти зможеш в прориві одному
Поставить все на карту і програть,
А потім — все спочатку, і нікому
Про втрати навіть слова не сказать;
Якщо ти змусиш Серце, Нерви, Жили
Служити ще, коли уже в тобі
Усе згоріло, вигасло — лишилась
Одна лиш воля — встоять в боротьбі;
Як зможеш гідно річ вести з юрбою
І з Королем не втратиш простоти,
Якщо усі рахуються з тобою —
На відстані, яку відміриш ти;
Якщо ущерть наповниш біг хвилини
Снагою дум, енергією дій,
Тоді весь світ тобі належить, сину,
І більше: ти — Людина, сину мій.
Переклад Євгена Сверстюка
Ведучий 1: Великий письменник має рацію. Адже шлях до власного успіху лежить через працю, бажання зійти на свою вершину і відшукати свій едельвейс
Ведучий 2.Хочу! Можу! Знаю! Чарівні слова. Головне не зупинятися на досягнутому. І не лякатися перешкод.
Ведучий 1: Те, що гусінь сприймає за кінець світу може стати перетворенням в метелика!
.
Ведучий 2: Доброго дня! Найкращі вітання.
У нашій незвичній літературній вітальні!
Доброго й гарного світлого дня!
Цікавих вам книг сьогодні й щодня.
Ведучий 1: Ми сьогодні з вами, подорожуючи у світ літератури відкриємо істину, знання і красу художнього слова. Ми пізнаємо радість мислення, отримаємо шанс розкрити свої можливості. Ми будемо спілкуватися за законом творчості..
Ведучий 2: Кожного разу у нас є ті, хто прийшов побачити, послухати і ті, хто хоче поділитися своїми знаннями, перевірити свої можливості. Запрошуємо учасників зайняти свої місця
( Вихід учасників інтерактивного театру).
Ведучий 1: Бажаємо всім відкриттів, радощів і естетичного задоволення.
Ведучий 2: Таких відчуттів, про які писав Райнер Марія Рільке.
Цей вечір – книга. Гарна й пишна.
Оправа з пурпуру на ній.
І І розмика рука неспішно
Гачок на клямці золотій.
І повен щастя, я читаю
Сторінку першу в тишині
І другу продивлюсь до краю,
А третю вимарю вві сні.
Ведучий 2: Сцена перша. «Знайомство». Я- людина, яка грає, -сказав про себе перший письменник третього тисячоліття Мілорад Павич. А, хто ти, шановний читачу? Чітко ,динамічно й лаконічно представте себе.
(Учасники презентують себе)
Представляю вашій увазі, вельмишановне журі, яке буде слідкувати за ходом гри. Вони досить компетентні, щоб визначити найкращого серед найкращих.
Ведучий 1: Сцена друга « Ініціали».
Він, знаєте, була людина.
Ви знали про це , чи ні?
Усмішка така єдина і очі такі одні.
Ведучий 2: Вам запропоновано ініціали письменників. Ваше завдання розгадати їх. Ведучий 3: Вікторина для « глядачів»:
1.ЇЇ ім’я пов’язане з дорогоцінним металом – Золотоволоска
2 ЇЇ ім’я пов’язане з мірою довжини-– Дюймовочка.
3.ЇЇ ім’я пов’язане з виходом з печі – Попелюшка
4.ЇЇ ім’я пов’язане з головним убором – Червона Шапочка
5. ЇЇ ім’я пов’язане з рослиною зроду бобових – Принцеса на горошині.
6.ІІ Ім’я пов’язане зі снігом – Білосніжка
7. Героїня, ім’я якої пов’язане з частиною одягу, який вдягають на ноги – Пепсі Довга панчоха.
Ведучий 1: Сцена третя «Презентація». Книжка має виконуватися читачем, як соната. Знаки ноти. Воля читача – здійснити чи спотворити.( М.Пришвін) Презентувати свою улюблену книгу. ( Домашнє завдання)
Ведучий 2: Сцена четверта. « Парад героїв». Прочитати монолог героя, який випав за жеребкуванням.
Поки «актори» продумують дії, для «глядачів» розминка: Відгадати героя за фразою.
- « Моє товариство – це зграя розбійників і бандитів. Наше ремесло - грабіжництво» (Маленька розбійниця).
- « Живу я віллі з паном Нільсом. До школи не ходжу. По природі я весела, жартівлива. В мене багато друзів. (Пепсі Довга Панчоха).
- « Я смілива дівчинка. Одного разу, я несла гостинці через ліс для бабусі»( Червона шапочка)
- « Живу на Півночі. Подобається порядок, чистота та холод. Мої друзі Зима, Іній. Мені так хотілося залишити в себе одного хлопчика. (Снігова королева)
- «Я вірний друг господаря. За короткий час зробив його маркізом»
(Кіт у чоботях )
Виступ «акторів»
Ведучий 1: Сцена п’ята: «Співавтор».«Я надаю можливість читачу самому вирішувати, де розпочинається і де закінчується роман. Яка зав’язка і розв’язка, яка доля головних героїв. Це можна назвати інтерактивною літературою, що зрівнює читача з письменником.
Ведучий 1: Пригадати історію і дописати власний кінець.
( Музична пауза, по завершенні якої «актори» «домислюють « художній твір)
Ведучий 2:. «У книзі ти відчуєш мислі найстрімкіший лет»,- писав один із письменників.. Чи сподобалась вам інтерпретація художніх творів. Обґрунтуйте власну думку.
Дискусія.
Ведучий 2:. Наше засідання прийшло до логічного завершення. Однак спілкування з літературою не закінчується.
Ведучий 1:. Література розвиває не тільки інтелект, а й збагачує внутрішній світ. Художнє слово , рідна і світова мова відіграють велику роль у формуванні життєвих цінностей людини.
Ведучий 3: .Слово є своєрідним джерелом інформації про людину, про історію, про національні традиції, про природу, про Всесвіт.
Вчитель: У кожної людини свої зорі - стверджує Маленький принц. Ми бажаємо, щоб ви їх побачили і в цьому велику роль зіграла література.
Беріть частіше в руки книгу. В ній духовний мед, який допоможе знайти шлях до себе, до інших. Читайте, радійте, робіть відкриття.
Рефлексія. Вправа : «Я думаю..»